katten in de vakantie DARF?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Do 24 Mar 2011, 11:14

Mijn katten worden in de vakantie door mijn vader gevoerd. Het moet makkelijk zijn en niet vies  :D
Ik zat erover te denken om ze darf eko te geven omdat dat per portie van 200 gram ingevroren zit schijnbaar. Ze eten 100 gram per dag dus dat leek me wel makkelijk.
Ze eten normaal barf maar het zijn net vuilnisbakken. De tweede optie is om renske te geven, ik weet alleen niet of ze dat eten, dat zou ik vantevoren uit moeten proberen.
Zijn er mensen die darf geven aan de katten?
koekje
Moderator

Re: katten in de vakantie DARF?

Berichtdoor koekje » Do 24 Mar 2011, 11:29

Als het alleseters zijn, zie ik geen problemen met Darf. Je zou eens van te voren een proefrolletje kunnen nemen om te testen of ze het wel eten.
Renske is niet rauw, dus geeft blikpoep en ook mogelijk kots. Ik denk niet dat je vader daar op zit te wachten, ik zou voor Darf of een ander kvvtje gaan. Hou er wel rekening mee dat gemalen prak sneller verteert, dus ze hebben dan mss wel meer nodig dan 100 gram. Dan kan je een muis ofzo bijgeven. Gewoon muis wegleggen op het vreetkleedje en het gaat vanzelf in de kat, als ze muis blieven.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Do 24 Mar 2011, 12:00

Euh mijn pappie gaat geen muizen verstrekken vrees ik  :biggrin2:
De darf gaat per 2,5 kilo dus echt uitproberen lukt niet. Ik zal het volgende week gaan halen en als ze het niet eten dan kan ik eventueel nog iets anders halen voor mijn vakantie.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Do 24 Mar 2011, 12:15

Ow, mn moeder vond dat altijd wel handig. Uit zakje halen, wegleggen en t gaat vanzelf op. Je hoeft niet te hakken of te roeren en er ook niet perse bij te blijven. Muizen ontdooien ook heel snel, dus je kan ze bevroren wegleggen.
Lolkje
1-ster

Berichtdoor Lolkje » Wo 13 Apr 2011, 15:43

Ik heb vandaag Darf binnengekregen, erg handig inderdaad!! Mickey at het ook meteen!!  :)
san :)
4-sterren

Berichtdoor san :) » Za 23 Apr 2011, 19:44

ik heb sinds kort ook DARF omdat BIBI bij mijn verkooppunt voor de honden niet te krijgen is en meneer lust het met smaak! het ruikt ook goed, zou het bijna op de BBQ gooien
Princeberners
1-ster

Berichtdoor Princeberners » Vr 15 Jul 2011, 14:08

Ik voer mijn 2 kittens ook Darf en daar zijn ze razend op, ik verdeel dat over 3 voedingen per dag.
Daarbij hebben ze de hele dag de beschikking over Cat Lovers Gold brokjes en ook die eten ze erg graag.

Onze oudere kat pakt geen Darf, zij eet liever de brokjes en het échte verse, ze vangt zelf haar muizen ;)

Groet,
Marion
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Vr 15 Jul 2011, 14:34

Die brokjes hoef je er echt niet bij te geven. Ook kittens kunnen volledig kvv eten en dat ook in meerdere maaltijden per dag.
Princeberners
1-ster

Berichtdoor Princeberners » Vr 15 Jul 2011, 16:02

[quote="koekje"]
Die brokjes hoef je er echt niet bij te geven. Ook kittens kunnen volledig kvv eten en dat ook in meerdere maaltijden per dag.
[/quote]

Ja ik weet dat dat kan inderdaad, maar mijn kittens lopen vrij in huis bij de oudere kat en die eet binnen alléén brokjes, vers wil ze niet. Dus de kittens kunnen brokjes eten als ze dat willen.

Groet,
Marion
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”