De eerste keer

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

De eerste keer

Berichtdoor Barfplaats

wax
1-ster

De eerste keer

Berichtdoor wax » Ma 21 Mar 2011, 10:26

Dit weekend voor de eerste keer begonnen met barf, cold turky vanop brokken. Eerst keken de katten de kat uit de boom en hadden ze zo iets van wat is dit nou  :o. Om ze aan te zetten tot eten heb ik na een paar uur een beetje almo erdoor gemixt. En daar gingen ze :)
Enigste wat een beetje problematisch lijkt te zijn zijn de kippennekken. Die krijgen ze 's avonds en ze laten ze liggen tot we slapen zijn, de eerste nacht was er een opgegeten, geen idee door wie. Er bleven er dus nog 2 over. De eerste dag aten ze ook niet alles op. Deze ochtend had er eentje echter zo'n honger dat ie een roadkillduif van voor mijn deur wilde eten vanop de drukke weg  ??? . Vanochtend heb ik ze dus wat extra gegeven.
Verder heb ik nog mijn twijfels of 1 van de 2 wel orgaan eet, durf alleen niet 1 dag orgaan te voeren uit angst voor de vliegende spetten bij de katten. Iemand ervaring met het voeren van 100% orgaan op 1 dag?
*Flip*
5-sterren

Re: De eerste keer

Berichtdoor *Flip* » Ma 21 Mar 2011, 11:29

Altijd goed te horen dat er barfers bij komen :)

100% orgaan op een dag, ik zal het niet doen. Naast de spetterpoep is het beter om orgaan te combineren met vleesbot, omdat verschillende voedingstoffen in combinatie beter opgenomen worden. Spetterpoep = vloeibare vorm van wat er van voor in gestopt is, dus weinig voeding uit gehaald.

Je hebt 3 katten? Is er geen mogelijkheid om tijdelijk apart te voeren, zodat je kan zien wie wat lust / eet? In het begin moet je ff geduld hebben, alle kleine hapjes helpen ;) wb de kippennekken en ander vleesbot, ze moeten nog leren waarvoor hun scherpe tandjes bedoeld zijn.
Ik liet het in het begin ook vaak 's nachts liggen, dan werd er beter gegeten, omdat ze dan rustig de tijd kunnen nemen om het eens goed te bekijken?? Misschien dat de andere 2 deze week eens het voorbeeld gaan nemen en verdwijnen er steeds meer kippennekken.

Als je een vleesmolen hebt kan je orgaan + vleesbot daar doorheen halen, orgaan + spiervlees kan ook in een keukenmachine. Zo kan je 3 dezelfde maaltijden maken en ontneem je ze de keuze enkel orgaan of vlees te eten.

Ik heb maar 1 kat, maar als ik er meer had dan zou ik wel willen weten wie wat eet. Dan worden het echt eetmomenten, niet bij elkaar jatten en wie niet eet heeft pech, volgende keer beter. Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar volgens mij doet bijna iedereen het zo.

en een duif kopen, dat blijkt in de smaak te vallen  ;D
wax
1-ster

Berichtdoor wax » Ma 21 Mar 2011, 12:06

Hehe, zijn 2 poezen, en ik laat alles lekker liggen tot het op is  :) . Behalve als het ranzig zou worden natuurlijk. Apart voeren is niet zo eenvoudig omdat we 's ochtens voor het werken voeren en 's avonds voor het bijna slapen gaan.  In het weekend hou ik het in de gaten, daarom ook dat ik in het weekend ben beginnen voeren.
Heb ook al de hamer boven gehaald om de kippennekken onder handen te nemen.

Was best lachen, de kleine had 1 kippenenk om ff te bijten maar dat lukte nog niet helemaal. Was ermee aan het gooien en ging er verder ff de keuken mee door zeulen en de muren bekladden, heb ik maar niet toegelaten, voor hij ze lekker in m'n zetel gaat zitten opknagen en de rest laat liggen.

Duif moet ik zeker nog ergens op de kop gaan tikken. De buurman kweekt duiven, neem aan dat dat ook de eigenaar was van de roadkill voor mijn deur. Zal maar geen lekker sappig vers duifje vragen zeker  ;D
Laatst gewijzigd door wax op Ma 21 Mar 2011, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Ma 21 Mar 2011, 18:27

:D t begin klinkt reuze goed, knagen moeten ze echt leren 't vraagt ook wat kaakkracht om te kraken -voortimmeren helpt zeker.

Duifjes van de buur.. vries die wel even in [een week of 2] om mogelijke parasieten te doden.. zo'n bron is overigens goud waard!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”