wagenziek/misselijk

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

wagenziek/misselijk

Berichtdoor Barfplaats

danou2004

wagenziek/misselijk

Berichtdoor danou2004 » Zo 20 Mar 2011, 22:09

Vandaag ben ik erachter gekomen dat diesel niet alleen wagen ziek is naar ook al misselijk word als hij in zijn draagtas zit.
Vanmiddag hebben we een heel stuk gewandeld en hij vind dat heerlijk maar omdat hij nog niet zo lang mag lopen heb ik zn draagtas meegenomen.
Hij ging er lekker inzitten maar keek meteen al niet blij (was de eerste keer ook)
Een stuk verderop zag ik dat hij al weer flink zat te kwijlen en bellen zat te blazen dus heb ik hem er maar weer uit gehaald.
Heb geen idee meer wat ik er nu nog aan kan doen.
Heb al gember capsules geprobeerd maar ook dat werkt niet helaas..
Iemand nog tips?ben nu toch wel geneigd wat van de da te vragen voor als we weer onderweg zijn  :-\
Ruby/Billy
5-sterren

Re: wagenziek/misselijk

Berichtdoor Ruby/Billy » Ma 21 Mar 2011, 10:36

Ruby is ook wagenziek en voor haar heb ik primatour in huis, werkt super.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Ma 21 Mar 2011, 11:25

zijn evenwichtsorgaan is nog niet helemaal goed ontwikkeld, geduld en alles heel langzaam opbouwen, en de draagtas niet te veel laten schommelen...
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Ma 21 Mar 2011, 11:27

precies, net als met babietjes, strak tegen je lijf houden. jou warmte en geur zal hem gerust stellen, en hoe minder hij schommelt hoe beter, lijkt me.
Boeffie Blafmans
5-sterren

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Ma 21 Mar 2011, 12:15

Zoals nienk zegt, tegen je lichaam aan dragen. Dan kan hij anticiperen op de bewegingen die gaan komen. Ik heb zelf goede ervaringen met gember tegen misselijkheid. Gewoon verse gember, mijn honden eten het graag, maar niet alle honden vinden die smaak/geur prettig. Anders bestaat er ook gemberpoeder, of capsules geloof ik. Half uurtje van tevoren geven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”