Zwart aan de oren

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Zwart aan de oren

Berichtdoor Barfplaats

DarkWolf
2-sterren

Zwart aan de oren

Berichtdoor DarkWolf » Do 17 Mar 2011, 22:43

Enkele maanden geleden ging ik bij de DA omdat Phelan aan zijn oren bleef krabben, ik dacht dat het oormijt was en had hem zelf al 3x behandelt met Stronghold maar het krabben bleef.
De DA keek in zijn oren, die zagen er perfect uit. Hij vroeg zich wel af wat die grijze/zwarte puntjes op zn oorschelpen betekende. Ik kreeg zalf mee (Surolan geloof ik) om er aan te smeren.
Het krabben bleef, de puntjes bleven...
Dus ben ik bij een dermatoloog geweest. Die sprak van een mogelijke voedselallergie.
Ik heb zitten testen en kwam dus tot de vaststelling dat hij aan granen & kip allergisch is. Het krabben verdween (tot een paar weken geleden) maar de puntjes bleven.
Op een dag zag ik die puntjes héél erg, enkele uren later waren ze weer niet meer zo duidelijk.
Daarnet zag ik plots een kale plek aan zn oor (aan de rand), ik kijk...een zwart iets. Ik begin te prutsen, trek haartjes uit met van dat zwart ding aan. Het doet mij beetje denken aan de puntjes in zn oor, die kan ik er ook afkrabben. Ik kijk dan naar zijn andere oor, om te kijken wat de normale kleur van het oor moet zijn...merk ik daar aan de rand ook wat da zwart op maar nog niet zo duidelijk.
Daar staat nog haar op, staat ook niet dik (ander oor staat het wel dik, precies een wonde).
Kheb foto's getrokken, maar echt duidelijk zijn ze niet.

Iemand enige idee wat dit is!?
Afbeelding
Afbeelding
henneke
5-sterren

Re: Zwart aan de oren

Berichtdoor henneke » Do 17 Mar 2011, 23:37

ik gok een schimmel  :-\ maar zeker weten doe ik het niet
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Vr 18 Mar 2011, 11:55

reus heeft dat ook een tijdje gehad, voordat ik met het elimineren begon. ik zou dus zeggen dat het een reactie op iets zou kunnen zijn, wellicht is hij voor nog iets allergisch? of heeft hij per ongeluk een stukje brood of iets dergelijks te pakken gekregen?
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Vr 18 Mar 2011, 13:46

Demodex ziet er ook vaak zo uit....
DarkWolf
2-sterren

Berichtdoor DarkWolf » Vr 18 Mar 2011, 18:33

Ik ben vanmorgen bij de DA geweest, en wrs is het een schimmelinfectie.
Ze denkt (net als ik) dat de schimmel begonnen is op zijn schelpen (de grijze/zwarte puntjes) en dat hij zich nu aan het uitbreiden is verder en verder naar de rand en zo uiteindelijk naar de bovenkant van het oor.
Tot maandag moet ik zn oren 1x per dag insmeren met isobetadine. Maandagavond mag ik dan achter iets gaan om zijn oren mee te wassen, dat moest ze bestellen.
Als het daarmee niet over gaat, zou het ook een ziekte kunnen zijn die iets te maken heeft met de bloedvaten in het oor.
Ik moet onze kat ook eens nakijken, want het zou van haar kunnen komen. Maar hier ist echt kat & hond, een kat dient om achter te jagen dus ze komen niet echt in contact met elkaar.
De DA stelde nu wel de vraag of hij krabt aan zijn oren door die schimmel of door een voedselallergie of door beide  Kzal het er maar op houden dat door beide is!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”