Klein feestje, eindelijk barfen!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Poedelpret
5-sterren

Berichtdoor Poedelpret » Do 17 Mar 2011, 22:31

Na 1,5 jaar maag/darmproblemen en moeilijke eters te zijn geweest mag ik voorzichtig juichen:  :wavetowel2:

Zowel Elvis als Anouk springen om mij heen als ik met borden eten aan kom!
(Ze krijgen hun eten in diepe borden ipv hondenbakken  :-[)
Maag/darmen rommelen alleen nog een heel klein beetje als ik iets nieuws probeer.
Ik wissel nog af met rodi, de ene dag vleesmixen en de andere dag rodi om de maag/darmen niet op hol te jagen.
De eendennekken gaan er in als zoete koek (Anouk slikt ze het liefste in 1x door en Elvis likt het eerst zorgvuldig af, hihi!). Van de week allebei een flinke runderlap EN eendenkarkas gehad (wat moeten we hier nu mee  :o).
Erg leuk om te zien, de sprongen om mij heen worden steeds hoger en wilder, anouk moet er zelfs bij blaffen...
Ze kunnen zich nog nauwelijks beheersen als ze moeten zitten en wachten totdat ze mogen gaan eten  :nerves:

De ontlasting is goed, wisseld een heel klein beetje als er iets nieuws gegeven wordt maar geen drama meer,
dat is het allerbelangrijkste. Verder moet ik nog goed leren variëren en op tijd klompen vlees uit te vriezen, hihi!
Gelukkig krijg ik hulp van Freggel, daar ben ik erg blij mee!  :flowers:

Nu nog 1 ding: Anouk en Elvis krijgen nog steeds (ze zijn nu iets meer als 1,5 jr) 4x per dag eten, de ene maaltijd groter of kleiner als de andere. Anouk is een mega zenuwepees en het zit in haar koppie = na het wandelen is eten! Doe ik dit niet wordt ze erg onrustig, gaat ijsberen en vervolgens gal spugen...  :dribble:
Zal nu bv gaan proberen om bv 1 "tussendoor" maaltijd alleen maar een eendennek te geven ofzo.
Suggesties welkom!
spickenstef
4-sterren

Re: Klein feestje, eindelijk barfen!

Berichtdoor spickenstef » Do 17 Mar 2011, 23:36

geweldig om te lezen dat het zo goed gaat . ik zou niet te veel in een keer veranderen dus laat ze voorlopig maar 4 keer per dag eten en als ze het hier goed op doen zou ik het mischien altijd zo houden . goed bezig en het is zalig he als je je hondjes zo ziet genieten
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Do 17 Mar 2011, 23:38

Wat leuk dat het zo goed gaat !
Het spugen komt omdat ze eten verwacht.
Dus als je het wilt gaan veranderen kun je dat denk ik het beste doen door heel veel te gaan varieren. Dus de ene keer veel, de volgende keer minder, of alleen een eitje of yoghurt. Ook wisselende tijden. Daardoor weten ze niet meer wanneer het eten komt. En dan kun je vanzelf naar een maaltijd minder gaan.
spickenstef
4-sterren

Berichtdoor spickenstef » Do 17 Mar 2011, 23:43

[quote="miik"]
Wat leuk dat het zo goed gaat !
Het spugen komt omdat ze eten verwacht.
Dus als je het wilt gaan veranderen kun je dat denk ik het beste doen door heel veel te gaan varieren. Dus de ene keer veel, de volgende keer minder, of alleen een eitje of yoghurt. Ook wisselende tijden. Daardoor weten ze niet meer wanneer het eten komt. En dan kun je vanzelf naar een maaltijd minder gaan.
[/quote]dat was ik ook al aan het denken ja , goed idee
Freggel
2-sterren

Berichtdoor Freggel » Vr 18 Mar 2011, 01:25

Leuk hè dat Elvis en Anouk nog enthousiaster zijn als het vrouwtje  ;D

Voorlopig ligt er nog genoeg lekkers voor ze in mijn vriezer om te proberen, en er komt nog genoeg lekkers aan  :D.
Poedelpret
5-sterren

Berichtdoor Poedelpret » Vr 18 Mar 2011, 06:52

Hihi, heb nu nog een kleine vriezer met beperkte woonruimte maar hopelijk uiterlijk eind van het jaar wonen we groter en is een grotere vriezer ook makkelijker te plaatsen.
Ideaal met een barf/wandelmaatje om de hoek hoor!  :biggrin2:
**Jolanda**
5-sterren

Berichtdoor **Jolanda** » Vr 18 Mar 2011, 10:24

Wat fijn dat het zo goed gaat!!

Ik zou ook proberen om terug te gaan naar 2 of 1 maaltijd per dag.
In het begin zal het moeilijk zijn maar de honden zullen er snel aan gewend zijn.

Om te voorkomen dat er gal gespuugd word kun je een klein tussendoortje geven. Een plukje vlees of een gedroogde snack.
Door op wisselende tijden te voeren voorkom je dat de maag verwacht eten te krijgen en extra gal aan te maken, daardoor voorkom je dus ook het spugen.
Poedelpret
5-sterren

Berichtdoor Poedelpret » Vr 18 Mar 2011, 10:29

[quote="**Jolanda**"]
Wat fijn dat het zo goed gaat!!

Ik zou ook proberen om terug te gaan naar 2 of 1 maaltijd per dag.
In het begin zal het moeilijk zijn maar de honden zullen er snel aan gewend zijn.

Om te voorkomen dat er gal gespuugd word kun je een klein tussendoortje geven. Een plukje vlees of een gedroogde snack.
Door op wisselende tijden te voeren voorkom je dat de maag verwacht eten te krijgen en extra gal aan te maken, daardoor voorkom je dus ook het spugen.
[/quote]

Voor anouk is het dus echt de koppeling, elvis heeft er geen moeite mee.
Ga hier volgende maand echt de aandacht aan geven, nu eerst maar kleinere en grotere porties en genieten  :biggrin2:
**Jolanda**
5-sterren

Berichtdoor **Jolanda** » Vr 18 Mar 2011, 16:43

[quote="Claudia N"]
Voor anouk is het dus echt de koppeling, elvis heeft er geen moeite mee.
Ga hier volgende maand echt de aandacht aan geven, nu eerst maar kleinere en grotere porties en genieten  :biggrin2:

[/quote]

Vooral dat laatste! :biggrin2: ;)

Houd vooral vol als je over gaat op minder voedingen per dag! Honden kunnen goed dwingen en je op je gevoel spelen, maar bedenk dat het niet zielig is en jou straks een hoop werk scheelt ;) De honden zullen ook een verzadigd gevoel krijgen wanneer ze in 1x een grotere hoeveelheid krijgen dan 4x een kleinere ;)
Poedelpret
5-sterren

Berichtdoor Poedelpret » Za 19 Mar 2011, 20:37

Klopt helemaal, ff doorbijten volgende maand.
Maar daar zullen ze inderdaad dan wel vollere maagjes door krijgen  ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”