Welk kvv wordt over het algemeen het best geaccepteerd ?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Barfplaats
Gesponsord bericht
*Yvje*
5-sterren

Welk kvv wordt over het algemeen het best geaccepteerd ?

Berichtdoor *Yvje* » Zo 13 Mar 2011, 12:47

Hoi ! Het zal ongetwijfeld zo zijn dat er al een dergelijk topic is maar ik ga niet 40 pagina's lezen dus ik
zet er gewoon even weer een nieuwe neer !

Mijn katten zijn aardig kieskeurig wat hun kvv merk betreft, nu wou ik wel eens weten welke
merken en smaken over het algemeen het makkelijkst en best geaccepteerd worden.
De mijne verkiezen bv. Carnibest boven Bandit.

Hoe denken jullie daarover ?
koekje
Moderator

Re: Welk kvv wordt over het algemeen het best geaccepteerd ?

Berichtdoor koekje » Zo 13 Mar 2011, 12:53

Volgens mij is daar geen peil op te trekken. Hier aten ze redelijk graag CB en lieten ze HB staan en ging Bibi er met lange tanden in. Andere merken volledig kvv heb ik niet geprobeerd. Smuldier-kip lusten ze beiden goed, al merk ik aan Sien dat ze liever knaagt aan een ongemalen karkasje. Af en toe gemalen prak is wel lekker naar binnen schuiven, maar het geeft haar op langere termijn echt te weinig voldoening en ze vindt het snel saai.
Otje heeft wel eens complete smuldier (pens-compleet) gegeten. Wel mondjesmaat, maar ze deed niet alsof het stront was zoals Sien.

HB en Bibi worden volgens mij vaak juist goed geaccepteerd, dus mijn ervaringen zijn niet representatief.
mirdj
4-sterren

Berichtdoor mirdj » Zo 13 Mar 2011, 13:51

CB ging er hier voor geen meter in. Daarna heb ik bibi en nog een ander merk gehad maar ook dat beliefden de heren niet echt. Als laatste heb ik HB gehaald en op de zalm en rund na gingen die er heel goed in. Ik denk dat ze dit een jaar of 2 hebben gegeten. HB heeft oktober vorig jaar 2 smaken uit het katten assortiment gehaald waarna er voor mijn heren nog maar 2 smaken over bleven. Dat is echt veel te weinig dus sinds eind januari maal ik zelf en dat gaat heel goed.
Jacoba
4-sterren

Berichtdoor Jacoba » Zo 13 Mar 2011, 17:32

Ik denk dat het niet zozeer merkgebonden is maar meer vleesgebonden. En dan nog is het hier soms een verrassing: 2 jaar geleden vonden ze de kip van HB maar zozo, en nu vinden ze hem goed te eten. De ene keer is het een lekkerder kippetje (of wat dan ook) en de andere keer een vies kippetje. En de een vindt iets lekker wat de ander weer vies vindt en andersom. Zo is het in ieder geval nooit saai... Het enigste wat hier constant is gebleven, is de konijn van HB. Voor beiden nog steeds een topper (ook kwa prijs uit het topsegment).
Limpy
5-sterren

Berichtdoor Limpy » Zo 13 Mar 2011, 18:02

Toen ze hier nog kvv aten merkte ik idd ook dat het vaak diersoort gebonden was wat ze wel of niet lekker vonden, wel hadden er 2 hier de voorkeur voor rijstloze kvv dus daarom toen een tijdje HB en tinlo gevoerd.
*Yvje*
5-sterren

Berichtdoor *Yvje* » Ma 14 Mar 2011, 11:25

Top, dank jullie ! Ik geef ze nu dus voornamelijk CB met Bandit afgewisseld, alleen zit er in CB rijst en
dit zou toch minder goed zijn ?
Zootje
1-ster

Berichtdoor Zootje » Ma 14 Mar 2011, 11:49

Darf en CB. Bandit laten ze staan, andere merken ook....
Limpy
5-sterren

Berichtdoor Limpy » Di 15 Mar 2011, 19:27

[quote="*Yvje*"]
Top, dank jullie ! Ik geef ze nu dus voornamelijk CB met Bandit afgewisseld, alleen zit er in CB rijst en
dit zou toch minder goed zijn ?[/quote]

Er zijn ook 2 smaakjes rijstloos v/d cb, nl kip + eend diabetes. Dit kun je ook aan gezonde katten geven.
Diabetes-katten (of honden) mogen geen koolhydraten vandaar dat cb de rijst eruit gelaten heeft.....
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Di 15 Mar 2011, 20:01

nooit gedacht dat een kvv-smaken topic van dienst zou kunnen zijn... dank allemaal voor de input, ik ga morgen op jacht
mirdj
4-sterren

Berichtdoor mirdj » Di 15 Mar 2011, 21:41

Ik ben bezig met het opmaken van de laatste HB en vanavond hebben ze voor het eerst in weken weer HB kip gekregen. Ze hebben liever mijn eigen mixjes, want ze lieten het mooi staan. Ik heb ze goed opgevoed  ;D
MarjanR
1-ster

Berichtdoor MarjanR » Wo 16 Mar 2011, 07:00

Ik merk dat Teun liever de wat grovere DARF eko eet, en Sara eet het liefste de vleesmix van CB.
Ik denk dat het per kat verschilt wat het beste naar binnen gaat.
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Ma 28 Mar 2011, 20:43

CB eend werd hier als eerste door overleden Prince goed gegeten. Later ook de andere (honden)versies. Andere katten wilden eerste nergens van weten, maar via Animonda carni (blik zonder kleur en smaakstoffen),  soepvlees, stukjes kipfilet en rundergehakt is ze overgestapt naar rodi lamshart naar rodi lamrijst naar diverse smaken (honden) CB. Ze heeft een voorkeur voor kip/rijst, lam/rijst en minder voor soorten met pens. Midget is dol op penssoorten, dus ook de rodi rund/pens. De kattenversies van verschillende merken worden hier niet gegeten, behalve van Carnivoer, dat lusten ze weer wel.
Rianne145
5-sterren

Berichtdoor Rianne145 » Ma 28 Mar 2011, 21:12

Ze vinden bibi her lekkerst, dan CB, dan Tinlo maar als ik te lang 1 merk voer hoeven ze het niet meer, dus hier is het sleutelwoord, afwisseling!
HildeR
4-sterren

Berichtdoor HildeR » Di 29 Mar 2011, 00:04

Tinlo konijn (hondenversie) staat hier met stip op nr. 1 gevolgd door Tinlo kip (ook hondenversie) en dan Bibi. Andere smaken Tinlo heb ik nog niet geprobeerd. CB wordt hier niet meer gegeten omdat Oscar daarvan aan de schijterij raakt.

Haaksbarf, Bandit en Carnivoer laten ze netjes staan  :-\
*Yvje*
5-sterren

Berichtdoor *Yvje* » Ma 02 Mei 2011, 12:09

Ik ga over twee week, ( als ik weer ruimte heb in de vriezer  :D ) Tinlo en Carnivoer erbij bestellen,
volgens mij worden ze hier een beetje zat van alleen Bibi en Cb. Zijn 4 smaakjes, dan heb ik er een stuk of 8.
Misschien gaan ze beter eten als ik meer variatie erin breng.. hoop dat ze Tinlo lekker vinden !
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”