Fjurdy's vacht wordt steeds dunner

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Za 12 Mar 2011, 15:22

Hij krijgt visolie, maar misschien is zalmolie beter?

Wat kan ik eventueel supplementeren zodat ie wat meer onderwol krijgt?
Lizzy
Moderator

Re: Fjurdy's vacht wordt steeds dunner

Berichtdoor Lizzy » Za 12 Mar 2011, 18:37

tt-tjes schreef:Hij krijgt visolie, maar misschien is zalmolie beter?

Wat kan ik eventueel supplementeren zodat ie wat meer onderwol krijgt?

Nee, zalmolie is niet beter dan visolie. Geen idee wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe je het op kunt lossen :-\
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Za 12 Mar 2011, 19:39

Hier krijgen ze wel zalmolie en in kale tijden gaat de dosering daarvan omhoog. Je zou biotine kunnen geven, dit kan middels een poeiertje, maar je kan ook in eerste wat meer eitjes geven en dan deze tijdelijk even splitsen en alleen het geel geven. Ik verhoog dan ook altijd de dosering zeewier naar 6 dessertlepels per week.

Dan ga ik er wel vanuit dat er niks geen medische gekkigheid aan de hand is, maar dat we te maken hebben met b.v. een voorjaarswoluitstortactie.
tessa
5-sterren

Berichtdoor tessa » Za 12 Mar 2011, 22:14

Ik moest vandaag een bearded collie borstelen en wassen en daar kwam ook zoveel wol uit dat er weinig van overbleef.
Dit gebeurd bij hem altijd in het voorjaar, en in mindere mate ook in het najaar.
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Ma 14 Mar 2011, 13:24

Angelique schreef:Hier krijgen ze wel zalmolie en in kale tijden gaat de dosering daarvan omhoog. Je zou biotine kunnen geven, dit kan middels een poeiertje, maar je kan ook in eerste wat meer eitjes geven en dan deze tijdelijk even splitsen en alleen het geel geven. Ik verhoog dan ook altijd de dosering zeewier naar 6 dessertlepels per week.

Dan ga ik er wel vanuit dat er niks geen medische gekkigheid aan de hand is, maar dat we te maken hebben met b.v. een voorjaarswoluitstortactie.

Helaas kan ik Fjurdy geen zeewier geven ivm zijn schildklier/medicijnen. Dat heb ik per ongeluk eens gedaan en hij werd meteen broodmager. Dat gaat 'm dus niet worden, biotine zal ik eens bestellen, kijken wat dat doet.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”