Vette vis versus visolie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vette vis versus visolie

Berichtdoor Barfplaats

Limpy
5-sterren

Vette vis versus visolie

Berichtdoor Limpy » Vr 11 Mar 2011, 23:06

Het kwartet hier heeft na een jaar miepen en uitproberen toch maar besloten wel iets van vis te lusten.
Zolang ik de vis maal met wat kippennek en evt wat spiervlees krijg ik er iig sardines en sprot in, zalm willen ze alleen als het haaksbarf is.
Na wat goochelen met de barfrekenhulp (geweldig ding) heb ik ze op 10% vis gezet wat neer komt op 70-85 gram per week (verschillende gewichten dame en heren) ik verdeel dit nu over 2x p/week omdat ze het anders te veel in 1x vinden.

Nou gaf ik ouwe Limpy voorheen al een poos doils-visolie ivm zijn arthrose maar hij vindt het niet zo lekker (de andere 3 rennen al weg alleen al als ze het flesje zien)
Is het zinvol die visolie te blijven geven (ik gaf het al minimaal vanwege de sterke smaak) nu ze toch (vette) vis eten?
Of kan ik volstaan omdat ze nu 2x p/week vis eten voor Limp nog 1 of 2x extra visolie geven?
Hij eet de vis overigens heel goed en bietst ook regelmatig wat weg v/d andere 3.
hannabelgje
5-sterren

Re: Vette vis versus visolie

Berichtdoor hannabelgje » Za 12 Mar 2011, 14:38

Ik zou zelf de visolie blijven geven. Frank krijgt alleen geen extra visolie op dagen dat hij vis krijgt, de andere dagen wel.
flin
5-sterren

Berichtdoor flin » Za 12 Mar 2011, 17:08

bij artrose denk ik vooral aan glucosamine en chondroïtine ,

gewoon vis is een leuke omega 3 leverancier, om de boel een beetje in evenwicht te houden, maar als je ook wild voert niet noodzakelijk,
in principe is vis geen kattenvoer, wild wel

wordt je hier wijzer van? :

http://www.glucosamineshop.nl/content/1 ... ga-visolie
Limpy
5-sterren

Berichtdoor Limpy » Za 12 Mar 2011, 18:13

glucosamine e.d. krijgt hij ook al, die visolie is gewoon als extra voor idd de omega 3.
En bepaald wild eten ze hier ook redelijk goed ds ga ik vooral geen nieuw flesje olie halen als deze leeg is.

Dank voor de antwoorden!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”