Hoeveel drinken is normaal?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Di 08 Mar 2011, 19:25

Ik ben van Bas niet gewend dat hij water drinkt. Eigenlijk stond hier zelfs nooit een waterbak, hij drinkt nooit water, haalt alles uit zijn eten. Soms eens een slokje uit de bak water op stal, that's it.
Toch met die kleine Teckel pup erbij een klein bakje water neer gezet. En ik vind dat ze ondanks de KVV veel drinkt! We hebben het nagemeten en zeg maar zo'n 150-175 ml per dag. Is dat niet veel?
Ik zeg al, ik heb geen idee maar heb er dus 1 die nooit een drup water drinkt. Lizzy weegt net geen 2 kg.
Martine-Tom
5-sterren

Re: Hoeveel drinken is normaal?

Berichtdoor Martine-Tom » Di 08 Mar 2011, 19:38

Tom drinkt alleen als hij veel speelt, veel gelopen heeft enz. als hij het warm heeft dan drinkt hij, maar als we een hangdag hebben drinkt hij niks.
Denk dat dat idd komt omdat ze zo jong is, veel spelen, warm worden en dan afkoelen.
Barf
4-sterren

Berichtdoor Barf » Di 08 Mar 2011, 19:56

Eerlijk gezegt begrijp ik niet dat je geen water had staan, zo ontneem je een hond een keuze of hij wel of niet drinkt. Mijn honden drinken op barfvoeding ook heel weinig, soms zelfs een dag niet maar ik heb wel altijd water staan.
Lida. S
5-sterren

Berichtdoor Lida. S » Di 08 Mar 2011, 19:57

Zelfs toen mijn (volwassen) dwergtekkel (ca4kg) nog op brokken stond dronk zij niet zoveel. Ik vind het ook vreemd dat die van jou zoveel drinkt.
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Di 08 Mar 2011, 20:18

Ik denk niet dat je er van uit kan gaan dat iedere hond hetzelfde drinkt. Niet iedere hond is hetzelfde. Ik heb hier ook grote drinkers, stuk voor stuk. Het kan ook een achterliggende oorzaak hebben. Mijn dames drinken als ze gespeeld hebben, na de wandeling, gelijk na het eten, als het warm is, als ze het warm hebben.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Di 08 Mar 2011, 20:21

Euh mijn ervaring met pups is dat de waterbak een geweldig spelletje is en die moeten dus ook leeg. Hier drinken ze op barf ook maar heel erg weinig en de katten eigenlijk niet(jip pist alleen maar in de waterbak)
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Di 08 Mar 2011, 21:00

Hmmm, wisselende reacties en ervaringen dus... Ze moet volgende week voor een enting, maar even voor leggen bij de DA dan?
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Di 08 Mar 2011, 21:47

[quote="Jantina"]
Hmmm, wisselende reacties en ervaringen dus... Ze moet volgende week voor een enting, maar even voor leggen bij de DA dan?
[/quote]Je kan altijd even vragen wat zij er van denkt ;) Maar ik zou er niet meteen vanuit gaan dat er iets aan de hand is.
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Di 08 Mar 2011, 22:19

Reus drinkt ook alleen na het spelen, als hij een droge knabbel heeft gehad, heel enkele keer na het eten. dat zijn dan maar een paar 'slokjes'. als het warm is veel meer en soms heeft ie zomaar ineens giga dorst, slobbert ie zo z'n hele bak in 1 keer leeg.
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Wo 09 Mar 2011, 08:10

Cayley drinkt eenmaal per dag soms twee maal per dag na wandelingen. Ze drinkt ongeveer 1/2 liter. Boris drinkt meerdere keren per dag, hij drinkt 1 liter per dag. Op zomerse dagen drinken ze beiden meer.

Cayley is nu ze geen brok meer krijgt dus minder gaan drinken. Boris drinkt hoewel hij al heel lang op kvv/barf staat nog evenveel als toen hij op brok stond.
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Wo 09 Mar 2011, 08:36

Als ik nu even na ga drinkt ze meer op de dagen dat ze Naturis krijgt dan wanneer ik haar Energique geef...
Ik krijg morgen de Carnibest binnen als het goed is en maar even kijken wat ze daarmee doet. Als ik alles hier een beetje gelezen heb lijkt Carnibest me toch wel de beste KVV voor een jonge hond.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 09 Mar 2011, 08:42

Een hond drinkt normaal 50 ml per kg lichaamsgewicht per dag. Maar, dit is gebaseerd op het voeren van brokken. Wanneer je vers voert, voer je geen voer waar 5% vocht in zit maar waar 60% vocht in zit. Dus de hoeveelheid vocht uit de voeding moet je wel incalculeren.
Jantina
5-sterren

Berichtdoor Jantina » Wo 09 Mar 2011, 08:50

Dat idee had ik ook al ja en ik moet ook nog zeggen dat ik er soms een beetje lauw water over heen gooi als het net uit de koelkast kom om de kou eraf te hebben. En dan ook zelf nog zo'n slobber drinken... Ik weet het niet...
Maar goed, van Naturis had ik hier al geen goede ervaringen gelezen voor pups dus morgen aan de Carnibest en misschien drinkt ze dan wel weer minder, net als op de Energique.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 09 Mar 2011, 08:52

En als ze veel blijft drinken, denk ik dat het verstandig is om urine naar de DA te brengen en bloed te laten prikken.
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Wo 09 Mar 2011, 11:06

de Naturis kvv is, althans, de smaken die Reus gehad heeft, ook wel wat droger dan andere merken, naar mijn idee. niet zo heel gek dat ze daarop meer drinkt.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”