KVV menu amerikaanse stafford 14 maanden

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Babsje
1-ster

Berichtdoor Babsje » Za 05 Mar 2011, 20:13

Hi!

Mijn woefje Dezzy staat nu al een tijdje op verschillende soorten kvv met FF br*kken... De br*kken waren meer omdat ik een te beperkte vriezerruimte had om volledig kvv te voeren (of ik moest bijna iedere dag naar de dierenwinkel...). Maar nu heb ik vriendlief eindelijk zo ver dat ik een vrieskast neer mocht zetten  :biggrin2:!! Ik heb er een dag het kamertje voor moeten opruimen en dingen weggooien maar ik heb het er voor over want nu kan Dezzy volledig over!! Het is uiteindelijk de bedoeling dat ze gaat barfen. Ik ga dan ook naast de kvv alvast beginnen met kippennekken ed... Nu heb ik een menu in elkaar gedraaid en ik wilde even jullie mening weten of dit ok is of dat er nog iets mist...

Week 1
maandag all animal eend
dinsdag alaska rund
woensdag all animal konijn
donderdag tinlo hert
vrijdag farmfood pens enkelvoudig
zaterdag all animal haring
zondag haaksbarf geit

Week 2
maandag all animal kip
dinsdag alaska lam
woensdag all animal kwartel
donderdag tinlo paard
vrijdag farmfood pens enkelvoudig
zaterdag alaska zalm
zondag alaska fazant

Is dit menu gevarieerd genoeg?? Of zie ik iets over het hoofd  :-X
Ik ga ook beginnen met kippennekken, moet ik dit dan aftrekken van haar hoeveelheid kvv of kan ik dit voorlopig als 'extra' geven? En hoe vaak per week zou ik dit kunnen doen??

Vragen, vragen, vragen  :D

Alvast bedankt voor jullie reactie!!
Too
5-sterren

Re: KVV menu amerikaanse stafford 14 maanden

Berichtdoor Too » Za 05 Mar 2011, 21:20

Wat een variatie... dat komt helemaal goed!

Ik vermoed dat Dezzy kippennek in de holle kies stopt  ;)  een enkele nekje [of wat] hoef je denk ik niet te tellen,
zodra t veel meer wordt breng je t in mindering.
Je zou ook nog een eitje of 2 per week kunnen geven, dat mag met schil [heel eitje in schil geeft soms ook leuk vermaak]
Qua formaat denk ik dat een eendennek beter past of als er wat vaker ongemalen bot is gegeten een eendenrug, stuk konijn oid

Meestal zeggen we dat je bvk diersoorten bijvoert die niet in de kvv zitten.. dat is in jouw geval helemaal niet nodig
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Za 05 Mar 2011, 21:43

zo, jou woef heeft het goed voor elkaar! lekker veel variatie. inderdaad een eitje erbij (in de schil wel buiten geven) en misschien een schepje groenten (al zitten in sommige van je kvv soorten ook al groenten).

sommige honden gaan wel (heel) dun poepen van vis en anderen van pens. mocht dat bij die van jou het geval zijn zou je de maaltijd beter half/half vis met iets anders of pens met iets ander kunnen doen. of, als je hem toch kippennekjes e.d. gaat geven, een paar kippennekjes bij de pens of vis.

luxe trouwens, heb jij een dierenwinkel in de buurt waar ze al die soorten verkopen??
Babsje
1-ster

Berichtdoor Babsje » Za 05 Mar 2011, 22:36

Een eitje krijgt ze zowieso 1x in de week (had ik er alleen niet bijgezet... :-X) zal het in het schema meenemen

@nienk: in een aantal zit inderdaad al groente. En ik moet altijd per merk en smaak even kijken welke groenten er precies inzitten want Dezzy kan niet zo goed tegen worteltjes (ondanks dat ze vlees krijgt p*ept ze dan voor een roedel sint bernards ::))
Alaska, Tinlo en Farmfood kan ik hier in de buurt krijgen, de rest kan ik bestellen gelukkig!
Ik heb gemerkt dat ze inderdaad iets dunnere poep heeft met vis maar wel gewoon vaste vorm en niet schrikbarend (en dat ik dat zeg zegt heel wat, want ik ben nogal geobsedeerd door dr poep  :-[ (vriendlief moet ook altijd even vertellen hoe dr poep eruit zag, vind ie heel leuk  ;))

We gaan maar eens beginnen met de kippennekjes maar das meer voor mn eigen gemoedsrust denk ik  :-[

Bedankt in ieder geval voor de reacties!
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Za 05 Mar 2011, 22:41

Nou, lijkt me niks mis mee :)
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Zo 06 Mar 2011, 11:42

dikke kans dat er in veel juist worteltjes zitten, om het zeker te weten zou je de fabrikant even een mailtje moeten sturen.

iets dunner poepen maakt niet zoveel uit, wordt het erger met de tijd, dan kan je altijd nog gaan wisselen of wat mengen. Je zal hoe dan ook zien dat  je hond wisselend poept, als er verschillend eten in gaat, komen er ook verschillende substanties uit.

en je hebt gelijk hoor, als iemand anders mijn hond uit laat wil ik ook altijd weten hoe of ie gepoept heeft, hier in Amsterdam moet je overal achter je hond opruimen, dat is  natuurlijk niet mijn favoriete bezigheid, maar wel handig om te checken of hij de boel goed verteerd heeft.
Angela_Bodhi
3-sterren

Berichtdoor Angela_Bodhi » Ma 07 Mar 2011, 13:07

Lijkt me prima zo. Je zou eventueel op een pens- of visdag wat kippennek kunnen geven. Dat kan de ontlasting weer wat steviger maken.
Kijk ook even of er in 1 KVV nier zit. Hart en lever zit er meestal wel in, maar nier niet altijd.
Babsje
1-ster

Berichtdoor Babsje » Ma 07 Mar 2011, 13:59

[quote="Angela_Bodhi"]
Lijkt me prima zo. Je zou eventueel op een pens- of visdag wat kippennek kunnen geven. Dat kan de ontlasting weer wat steviger maken.
Kijk ook even of er in 1 KVV nier zit. Hart en lever zit er meestal wel in, maar nier niet altijd.
[/quote]

Bedankt voor de tip! Ga gelijk eens even kijken.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”