Even voorstellen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Even voorstellen

Berichtdoor Barfplaats

Martine-Tom
5-sterren

Even voorstellen

Berichtdoor Martine-Tom » Vr 04 Mar 2011, 13:39

Ik zal ons eerst eens echt voorstellen.
Ik ben Martine, woon in Goes en ben het vrouwtje van een dierenschare:
*Tom is mijn hondje, een Chi mixje van 6 kilo en 15 maanden oud, samen zijn we bezig met de opleiding tot autisme-geleidehond, Tom eet vanaf 14 weken KVV/Barf

*Joris, mijn HTK kater van bijna 12 jaar, at altijd de kuipjes, geen brokken sinds een darmoperatie en sinds november KVV/Barft hij ook deels.

*Youp een stoere blauwe pers van 11,5 jaar, veel gezondheidsproblemen gehad maar nu stabiel, veel allergieen, snel gestresst, hij eet brokken en aangezien dat nu eindelijk goed gaat laat ik dat maar zo, heel af en toe eet hij nu wel Barf mee, KVV vind hij niks (alleen de kip van Smuldier vind ie lekker...rauwe kip dan weer niet :D)

*Kees mijn dwergkonijntje, leeft in de tuin in een grote kooi/ren zo natuurlijk mogelijk met het ene na het andere gat erin  :biggrin2: hij Barft op zijn konijns :biggrin2: Hij eet vooral groentes, fruit, stukje gedroogd brood, hooi, stro enz enz.

En nu de vraag

Vandaag heb ik (eigenlijk voor het eerst) eens gekeken naar hoeveel Tom eigenlijk eet.
Hij weegt 6 kilo en is mooi op gewicht, ik vind hem perfect de dierenarts zeurt dat er eigenlijk 1 ons af moet ::)
Nouja hij zeurt maar een eind weg!
Tom eet dus eigenlijk van alles wat, ik rommel een beetje aan, KVV en Barf combineer ik uit de vrije hand.
Maar nu ik zo eens kijk eet hij eigenlijk best veel...

Hij is nu volwassen dus op een Barf dag zou 2%  genoeg moeten zijn.
Maar dat redden we niet, meneer eet meestal 200 gram weg, grofweg 3,5% :o

Zijn gewicht is dus al stabiel zolang hij uit gegroeid is, van de zomer zat hij op 5,8 kilo en nu dus op 6, ik verwacht dat hij van de zomer weer wel 1 of 2 ons zal zakken.
Hij beweegt wel heel veel.
We lopen veel zeker 2 uur per dag aan standaard rondjes en meestal nog 1 tot 2 uur aan extra rondjes erbij.
Spelen doet hij ook veel (net nog met een witte herder..hij won :biggrin2:)

Naast het eten krijgt hij altijd een klein likje boter, 1 vleesstripje en 1 of 2 gedroogde kippe/eende/konijnereepjes.
Soms nog een calciumbotje (omdat hij die lekker vind).
En dat was het wel.
nienk
5-sterren

Re: Even voorstellen

Berichtdoor nienk » Vr 04 Mar 2011, 14:18

hoi, welkom  hier!

Over het algemeen geldt hier dat er gevoerd word op het oog. is de hond te dik, dan voer je wat minder, is ie te mager, dan geef je wat meer. het hangt allemaal ontzettend af van de beweging die hij krijgt, de diersoorten die je voert, zijn stofwisseling, hoeveel hij buiten is, de temperatuur buiten, etc.

ALs jij tom er dus zo goed uit vind zien, lekker die 200 gram blijven geven, je merkt vanzelf wel of ie te dik of te mager wordt, want dat kan bij kleine hondjes wel erg snel gaan! 

Tof dat Tom opgeleid wordt tot autisme-geleidehond! betekend dat dat hij straks als hij afgestudeerd is bij iemand met een autisme spectrum stoornis gaat wonen, of gaat hij van jou huis uit 'aan het werk'?
TMG1961
5-sterren

Berichtdoor TMG1961 » Vr 04 Mar 2011, 15:12

Welkom op BP :)
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Vr 04 Mar 2011, 18:54

[quote="nienk"]
Tof dat Tom opgeleid wordt tot autisme-geleidehond! betekend dat dat hij straks als hij afgestudeerd is bij iemand met een autisme spectrum stoornis gaat wonen, of gaat hij van jou huis uit 'aan het werk'?
[/quote]
Ik ben zelf autist dus hij gaat voor mij "werken" ;)

Als ik in drukke omgevingen ben raak ik overprikkeld en kan ik niet meer handelen, mijn systeem gaat dan op slaapstand zeg maar.
Tom gaat leren dat wanneer dat gebeurd hij me naar een rustiger omgeving moet loodsen.
Hij deed het van nature al maar nu willen we de officiele status hebben zodat hij ook mee mag naar supermarkten enzo, juist die omgevingen waar ik last ervaar.
Denk maar aan een soort epilepsie hond :)

Dit is hem:
Afbeelding
Afbeelding
ik vind hem dus niet te dik, ik vind hem mooi zo.
Met 1 of 2 ons minder is hij echt uberslank, leuk voor de zomer nu met de kou is een beetje een speklaag wel lekker, hij is al door een fokfout, heel erg dun behaard dus hij mag wel wat isolatie hebben.
mysmoothcollies
4-sterren

Berichtdoor mysmoothcollies » Vr 04 Mar 2011, 20:23

Welkom! Leuk dat je ook KVV/BARF voert! Ga je Tom opleiden met behulp van B+M? www.bultersmekke.nl?
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Vr 04 Mar 2011, 21:03

Nee, wij gaan trainen bij stichting de Click.
We gaan met nog 2 dames en hun honden :)
Ike
5-sterren

Berichtdoor Ike » Vr 04 Mar 2011, 21:32

Welkom op barfplaats en geweldig dat Tom jou straks gaat helpen  :D
Wat is nou 1 ons te dik  ???
- pien -
5-sterren

Berichtdoor - pien - » Vr 04 Mar 2011, 21:48

Hoi Martine, welkom op BP  ;)  en wat heb je een leuke dierenboel  :D :D :D

Fijn dat Tom jou straks nog beter kan helpen  :-*
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Za 05 Mar 2011, 11:59

aha, op die manier, wat ontzettend leuk dat dat met een 'gewoon' (= niet speciaal daar op gefokt) hondje kan! daar zal je vast veel plezier van hebben, ik wens jullie samen veel plezier en succes.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”