Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Martine-Tom
#1954138
Tom en ik gaan een weekendje weg, voor het gemak was ik zoekende naar iets wat ik kan geven ipv vries-KVV of Barf.
Ik kwam op Grac carno animonda adult uit.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... arno/27046
Het zou puur rauw vlees in blik zijn, zonder graan en smaak/kleur/geur/conserveringsmiddel.
Kent iemand het, is het een idee om dat een paar dagen te geven?
Of weet iemand iets anders wat in blik zit, of anderszins niet gekoeld bewaard hoeft te blijven?

Oh en Renske ken ik al maar dat eet meneer niet, en Bozita heb ik ook wel eens geprobeerd maar dat vond hij ook niet je van het, en bij beiden was zijn ontlasting niet wat ik gewend ben.
Ik zoek dus iets anders ;)
Door Too
#1954145
Waarom niet smuldier oid mee [of bij de lokale Appie halen] dat gaat niet zomaar overstuur hoor
Door Martine-Tom
#1954184
Meenemen is geen optie, we moeten te lang reizen, en daar halen...
Ik weet niet, we gaan nogal wat adressen af in dat weekend ik denk niet dat er echt tijd is om ook nog om boodschappen te gaan...

En eerlijk gezegd, ik zag het nergens, ik las het ergens op een ander forum dat het van rauw vlees zou zijn.
Ik lees zelf alleen "fesh meat".

Ik kwam ook nog "nature diet" tegen, geloof dat dat wel met rauwvlees was..
Nog ff onderzoeken ;)
Door nienk
#1954191
nature diet heeft Reus ook wel eens gehad op de camping, maar van dat en nog andere blikjes waarvan ik steeds niet op het merk kan komen (was wel een vleesgehalte van meer dan 90%) ging hij enorm winden. weet neit wat  je accomodatie is in je weekendje weg, maar als het een klein tentjes is, zou ik wat anders verzinnen...

Weet even niet wat voor een hond je hebt en dus hoeveel hij/zij eet, ik denk dat ik voor Reus het eerst volgende weekend weg maar gewoon een grote goede koeltas mee neem waar ik zijn eten voor een paar dagen gewikkeld in kranten en met vries elementen in doe, denk dat het dan wel goed gaat.
Door Limpy
#1954201
Animonda is echt wel gekookt vlees dus "gewoon" blikvoer, echter wel met een hoog % vlees erin.
(hier hebben ze ooit de kattenvariant gehad voordat ze vers aten)

Nature´s diet is gestoomd dacht ik, anders kun je het ook niet buiten de koeling/vriezer bewaren.
Mijn rooie kliko vond het wel lekker voor af en toe (maar die lust ook graag pens, gekke kat)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1954203
[quote="martine-tom"]
Meenemen is geen optie, we moeten te lang reizen, en daar halen...
Ik weet niet, we gaan nogal wat adressen af in dat weekend ik denk niet dat er echt tijd is om ook nog om boodschappen te gaan...

En eerlijk gezegd, ik zag het nergens, ik las het ergens op een ander forum dat het van rauw vlees zou zijn.
Ik lees zelf alleen "fesh meat".

Ik kwam ook nog "nature diet" tegen, geloof dat dat wel met rauwvlees was..
Nog ff onderzoeken ;)
[/quote]

Nature diet is niet rauw maar gestoomd, blik kan gezien het inblikproces ook niet rauw zijn. Neemt niet weg dat het voor een weekendje en oplossinkje kan wezen. Hoewel ik voor een weekend een koelbox zou meenemen. Zo heb ik drie dagen Engeland overbrugt en had woef eten wat hij kende en waar ik wist dat hij er goed op reageerde. Bij honden die niet alles kunnen verdragen zou ik voor een weekend een geheel andere prak geven nog eng vinden ook. Voor hetzelfde geld zit je het hele weekend met een hond die aan de kots en/of race is.
Door bloemetje
#1954206
[quote="martine-tom"]
Meenemen is geen optie, we moeten te lang reizen, en daar halen...
Ik weet niet, we gaan nogal wat adressen af in dat weekend ik denk niet dat er echt tijd is om ook nog om boodschappen te gaan...

En eerlijk gezegd, ik zag het nergens, ik las het ergens op een ander forum dat het van rauw vlees zou zijn.
Ik lees zelf alleen "fesh meat".

Ik kwam ook nog "nature diet" tegen, geloof dat dat wel met rauwvlees was..
Nog ff onderzoeken ;)
[/quote]

Dat is beide absoluut niet rauw. Je kunt rauw vlees echt niet buiten de koeling bewaren.. Ook niet als je het inblikt of vacumeerd.

Dus of je moet de keuze maken om dit gekookte vlees te voeren of je neemt KVV mee in een koeltas (blijft heel lang bevroren hoor) of je haalt daar smuldier of vlees uit de super. Twee dagen incompleet eten (alleen vlees of runderlappie met een kippenvleugel) valt ie ook niet van om.

Ik neem zelf wel altijd mee. Mijn Danny kan absoluut niet tegen Renske of Naturediet.
Door Martine-Tom
#1954217
We gaan met de trein naar de andere kant van het land (letterlijk) 4 uur treinen en 3 keer overstappen...
Ik moet dus zo min mogelijk meenemen en een aparte koeltas zou wel erg onhandig worden.

Ik kan wel heel enthousiast voornemen om boodschappen te gaan doen maar weet nu al dat dat niet gaat lukken.
Mijn broertje en zusje zijn erbij en meestal ben ik daar zo druk mee dat er verder geen tijd over is om dingen te ondernemen ;D

Tom is een smurfje van 6 kilo dus veel hoeft het opzich niet te zijn, ik zou hem denk ik ook nog een dag kunnen laten vasten ook, ware het niet dat er brokkehonden zijn waar we heen gaan en dan gaat hij die jatten...
En daar kan hij dus echt niet tegen dan gaat ie gelijk aan de dunne!

Mss dat ik gewoon een blik meeneem en wat kippenekken en een bieflap oid...
Als ik die bevroren inpak moet dat lukken voor de 1e dag, de 2e dag dan blik en de 3e dag kan hij weer lekker thuis eten.
Ik zat er nog even naar te lezen maar volgens mij is dat Alimonda best wel redelijk in kwaliteit voor wat het is (blikvoer) en voor 1 of 2 dagen is er denk ik geen man overboord.
Zelf zal ik ook wel niet veel verder dan friet en pizza komen :biggrin2:
Door Martine-Tom
#1954222
Nou zit ik voor niks zo moeilijk te doen...
Ik heb een zak  K9 vriesdroog besteld...neem ik dat gewoon mee, nog minder in gewicht ook :biggrin2:
Door Ike
#1954225
[quote="martine-tom"]
Nou zit ik voor niks zo moeilijk te doen...
Ik heb een zak  K9 vriesdroog besteld...neem ik dat gewoon mee, nog minder in gewicht ook :biggrin2:
[/quote]
Wat goed, die tip wou ik je net gaan geven  :biggrin2:
Door nienk
#1954228
Ben daar inderdaad ook erg benieuwd naar. ik zou (al heb je dat zelf waarschijnlijk ook wel bedacht), wel eerst het een keer thuis uitproberen!
Door Martine-Tom
#1954233
[quote="nienk"]
Ben daar inderdaad ook erg benieuwd naar. ik zou (al heb je dat zelf waarschijnlijk ook wel bedacht), wel eerst het een keer thuis uitproberen!
[/quote]
Dat had ik dus al gedaan en hij vind het zalig, ontlasting was wel wat dunner als ik gewend ben maar niet alarmerend.
Omdat het zo goed beviel had ik dus al een zak besteld...maar voor het gemak vergeten tot ik de reclame hierboven zag :biggrin2:
Het is wel duur maar och, af en toe moet dat dan maar kunnen...
Gebruikersavatar
Door Lieske
#1954264
[quote="martine-tom"]
Dat had ik dus al gedaan en hij vind het zalig, ontlasting was wel wat dunner als ik gewend ben maar niet alarmerend.
Omdat het zo goed beviel had ik dus al een zak besteld...maar voor het gemak vergeten tot ik de reclame hierboven zag :biggrin2:
Het is wel duur maar och, af en toe moet dat dan maar kunnen...
[/quote]

Dat de ontlasting wat dunner is kan komen doordat je er te veel water bij hebt gedaan. Houd er rekeing mee dat je bij K9 de juiste hoeveelheid water doet en dat deze niet warmer is dan handwarm 37 graden. dan zal je zien dat de ontlasting ook minder dun wordt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door