mijn 'alles eter" lust geen vis

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Lida. S
5-sterren

Berichtdoor Lida. S » Do 24 Feb 2011, 21:31

Een van mijn honden, die, - dacht ik- werkelijk alles eet, wil geen vis eten. Sinds kort probeer ik de honden over te zetten op vers vlees. Ik ben begonnen met smuldier. Dat ging uitstekend, daarna dus begonnen met grotere stukken pens en vlees en botten. Ook dat gaat goed ( voor de kleine hondjes maak ik alles nog wel wat kleiner). Maar nu heb ik zalmkoppen en wijting. De kleintjes willen wel, en gaan er met een wijting vandoor en kluiven er lekker aan. De riesenschnauzers ruiken er niet eens aan. Ik heb ze vanochtend ook een zalmkop en nog wat meer zalm gegeven, maar de ene RS heeft (van ellende) wel wat gegeten, maar de andere RS helemaal niet. Terwijl deze hond werkelijk een vuilnisvat is. Antibiotica eet ze zo op, alle soorten brokken vrat ze, al het vlees eet ze, groente geen probleem. Ik kan niets bedenken wat ze niet wil eten. Ik denk wel eens, als ik kiezelstenen in haar bak stop dan eet ze die ook op. Maar vis wil ze niet. Zou ik haar moeten overhalen ( alles malen en vlees en vis mengen en dan steeds minder vlees en meer vis) of zal zij geen vis willen hebben omdat ze er niet tegen kan?  Graag jullie mening.
saskia37
5-sterren

Re: mijn 'alles eter" lust geen vis

Berichtdoor saskia37 » Do 24 Feb 2011, 21:54

Ik droog hier de vis en dan vinden ze het heerlijk alle vis :)
Angela_Bodhi
3-sterren

Berichtdoor Angela_Bodhi » Do 24 Feb 2011, 22:27

Zalm is geloof ik wel een aparte smaak die niet alle honden waarderen. Het is sowieso lastig om een nieuwe smaak te introduceren bij volwassen honden. Het ene lusten ze dan wel, het andere niet.

Misschien kun je het in stukjes snijden, eventueel door gehakt o.i.d. gemixt.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 24 Feb 2011, 22:31

Nou is wijting ook niet te vreten hoor :biggrin2:  Ik ben bang dat je die toch wat lekkerder moet maken, Dus klein maken en ergens in begraven o.i.d. Het is ook niet het ideale visje om te voeren qua voedingswaarde. Vette vis, zoals die zalm is beter.
Ik zou het voor beide soorten wat subtieler aanpakken, dus echt met kleine beetjes beginnen. Je zou in geval van nood de vis licht kunnen koken (zonder graat dan :-\) en dit geven om aan de smaak van vis te wennen. Paaien met een blikje vis mag ook.
Lida. S
5-sterren

Berichtdoor Lida. S » Do 24 Feb 2011, 22:54

Ik zou ook geen trek hebben in wijting, maar de 4 kleine hondjes ( dwergjes) lopen met de wijting weg en proberen de vis die bijna net zo groot is als zij zelf te verscheuren en eten. Ook mijn tandenloze oude hond wil de wijting eten, maar komt niet veel verder dan in de bek houden of er aan likken en dat schiet niet op. De twee grote monsters, met tanden als van een kruising tijger/olifant willen er juist niets van weten. Maar ook de zalm is niet echt aantrekkelijk. En juist die ene onverzadigbare alles eter moet er absoluut niets van hebben.
signmodel
5-sterren

Berichtdoor signmodel » Vr 25 Feb 2011, 17:23

ook hier moeilijke vis eters, daarom bestel ik altijd zalmmixen of haal van tinlo makreel.
in kvv vorm vinden ze het weer heerlijk.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”