steriliseren/castreren

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

steriliseren/castreren

Berichtdoor Barfplaats

lauraV
5-sterren

steriliseren/castreren

Berichtdoor lauraV » Do 24 Feb 2011, 20:54

ik zit met een groot dilemma ........ :-[
laat ik Loeka castreren /sterriliseren?

Loeka is een hondje waarbij de hormonen erg heen en weer gaan .
een paar weken voor het loops worden kan ze gewoon niet om gaan met andere honden die dominant zijn .
dit gebeurt ook tijdens en na de loopsheid , wel is ze vast iedere 6 maanden loops en precies 3 weken (dus ze is wel regelmatig)
het kan dan zijn dat ze dr haren op dr rug opzet en lelijk kijkt , en op moet passen dat ze de andere evt niet bijt ( en dan laat ze ook niet meer los  :-\ )
het is dan echt eerst kijken met welk been ze uit bed gestapt is
verder kan ze ook grote intakte reuen echt stalken (als ik dat toe laat) , als een echte slet  :biggrin2:

loeka is echt een hondje die als een blad om kan slaan qua humeur
het loops zijn ( de bloedingen) vind ik niet erg , hierdoor zou ik er ook niet aan denken om dr te laten steriliseren/castereren want mijn gedachte is altijd geweest dat je niet in een gezonde hond laat snijden

de hormonen dus :-[ , wat doe ik hiermee....
verder heeft ze een snelle aanleg om dik te worden.....(en het is van bouw al een stevig hondje)

laat ik dr helpen dan zou het volgens de DA 3 maanden na dr laatste loopsheid moeten gebeuren , april of oktober
volgens de DA alleen de eierstokken , en indien nodig de baarmoeder .....

zijn er mensen met ervaringen of tips , want ik vind t zo moeilijk......

kan ik bij een teefje ook zo een hormoon ding in laten brengen , net zo als bij intacte reu ?
wat is er aan homeopatische middelen?
Lizzy
Moderator

Re: steriliseren/castreren

Berichtdoor Lizzy » Vr 25 Feb 2011, 08:42

Als castreren niet echt je ding is, zou ik zeker eerst naar een homeopaat gaan om te kijken of er een passend middel voor haar is die de scherpe kantjes eraf haalt.

Want nu is ze alleen tijdens de loopsheid niet zo aardig maar zoals je weet kunnen teven echte loeders worden na de castratie. Door het wegvallen van vrouwelijk hormoon. En als dat gebeurd, zit je niet 2 keer per jaar met een onaardige hond maar het hele jaar door.... Dus dat is wel een gevaar waar je rekening mee moet houden. Het hoeft zeker niet te gebeuren hoor, maar het kan wel.....

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”