Braakmiddel

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Braakmiddel

Berichtdoor Barfplaats

Boeffie Blafmans
5-sterren

Braakmiddel

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Wo 23 Feb 2011, 15:53

Hebben jullie een braakmiddel in huis? Zo ja, watvoor? Ik weet dat zout gebruikt wordt, maar ik weet ook dat zout tot problemen kan leiden. Ik ben benieuwd of jullie iets anders standaard in huis hebben.
Lizzy
Moderator

Re: Braakmiddel

Berichtdoor Lizzy » Wo 23 Feb 2011, 16:06

Waterstof-peroxide. Maar de ene keer werkt het wel en de andere keer werkt het niet. Maar ja goed, dat had ik hier ook altijd met zout. Dat werkte soms wel en soms niet en is daarbij ook nog eens zeer gevaarlijk.... :-\
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Wo 23 Feb 2011, 16:20

Ik heb Reus wel eens laten spugen door zijn bek open te houden en mijn vinger flink zijn keel in te steken. Dat was wel toen ie iets op at van straat wat ècht niet mocht (chocolaatjes) en na enorm kokhalzen kwam  het er uit. (werd trouwens behoorlijk vreemd aangekeken, het was op een volle tramhalte..) denk niet dat dat werkt bij dingen die ze echt al in hun maag hebben.
Boeffie Blafmans
5-sterren

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Wo 23 Feb 2011, 17:55

Dank je, Lizzy!
Goh nienk, je zet me wel aan het denken. Zou dat niet lukken bij dingen die ze echt al in hun maag hebben? Bij mensen is die reflex volgens mij erg sterk. Bij mij iig wel, je hoeft bij mij maar te wijzen. Moest je erg je best doen, of reageerde hij snel met kokhalzen?
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Wo 23 Feb 2011, 18:03

ik weet het niet zo goed meer, het was vlak na dat hij bijna dood was gegaan aan chocolade vergiftiging, dus ik schrok enorm toen ik zag wat hij naar binnen werkte. ik ben op de stoep gaan zitten op mijn knieeen en heb hem tussen mijn benen klem gezet. bek opengetrokken, eerst mijn duim op de tong geduwd, dat werkte maar een beetje. toen heb ik (ik denk ik een poging de chocolaatjes te pakken ofzo) mijn andere hand zijn keel in geduwt. het was een vieze toestand, dat weet ik nog wel. hij ging er enorm van kokhalzen, en toen spuugde hij die paar chocolaatjes uit met een beetje nat. ik handelde heel erg vanzelf, en ik denk dat hij daardoor zich ook er aan overgaf ofzo. bedenk wel, mijn Reus weegt 6 kilo en hij stribbelde eerst wel echt heel erg tegen. denk dat het met een grotere hond knap lastig is. Maarja, als het in huis is en hij moet echt spugen en je  hebt niks aan braakmiddel, dan kan je het altijd ook nog met iets anders proberen, pol lepel met een sok er om heen ofzoiets.
Boeffie Blafmans
5-sterren

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Wo 23 Feb 2011, 18:06

Dank je, nienk! Gelukkig is het bij jou toen gelukt.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”