Maltezer van 12 overschakelen?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Micha7
2-sterren

Berichtdoor Micha7 » Wo 23 Feb 2011, 14:45

Hoi iedereen,

Omdat ik zelf zo vol lof ben, over het voeren van kvv, is een vriendin van mij nu ook aan't twijfelen, om hun maltezertje, van 12 (op 3 jarige leeftijd als 3de "eigenaar" uit asiel gehaald!) over te zetten op kvv. Ze heeft zelf heel veel zin, om de stap te wagen, maar de "raad" van haar DA én een DA, die ze via één of andere site heeft opgebeld, doen haar twijfelen. Die beweren nu namelijk, dat een ouder hondje niet meer zoveel eiwitten mag krijgen (en dat zou er dus té veel zitten in kvv!?  ???  ??? ) en bovendien, zou hij méér?? koolhydraten nodig hebben... Vind alles maar een rare uitleg, vooral, wat koolhydraten betreft... (diabetes??), of ben ik slecht geïnformeerd??  :-[  :-\  Aangezien ze nog niet zo lang geleden, hun andere hond verloren hebben (plots overleden op 8 jarige leeftijd), zijn ze nu natuurlijk superbang, dat er met de "kleine" iets fout gaat...
Heeft er iemand ervaring, raad, links, ... om hun gerust te stellen?? (En mij weer een klein beetje wijzer te maken??  ;)  ;)  :D )
Lil
5-sterren

Re: Maltezer van 12 overschakelen?

Berichtdoor Lil » Wo 23 Feb 2011, 15:04

raad: lees eens in de bibliotheek hier op het forum, dat moet overtuigen. via de zoekfunctie moet je ook nog een en ander vinden, want er zijn in het verleden wel meerdere oudere honden overgezet  ;)

Helaas weer eens de zoveelste keer dat da's uit hun nek praten.  :-\ :-X
Een hond heeft geen koolhydraten nodig. Eiwitten uit vlees zijn ook veel beter verteerbaar dan uit brok, dus dat klopt ook niet.
Lida. S
5-sterren

Berichtdoor Lida. S » Wo 23 Feb 2011, 22:57

Ik heb mijn honden (ca 12, 11, 9, 8, 7, 6, en 3 jaar) ook net overgezet  van brokken op barf. Eentje heeft af en toe wel wat last van diarree, maar verder geen enkel probleem. Ze vinden het heerlijk, en, -hoewel ik nog te kort (bijna 3 weken)  bezig ben om er werkelijk over te kunnen oordelen- krijg ik toch het idee dat de ouwetjes opleven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”