hoe reken je uit wat je mag voeren.

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

diest33
1-ster

Berichtdoor diest33 » Di 15 Feb 2011, 12:36

Hallo ik heb een vraag:
Ik heb een Cairn Terrier van 8,1 Kg en een Ruwhaar Teckel van 8 kg, ik wil 2 x per dag voeren, naast vers wil ik ook groente toevoegen, hoeveel mogen ze daar van hebben.
En als ik KVV voer is het dan het zelfde als met vers.

Met vriendelijke groeten,

Helene
nienk
5-sterren

Re: hoe reken je uit wat je mag voeren.

Berichtdoor nienk » Di 15 Feb 2011, 13:43

dat ligt er aan hoeveel jou honden nodig hebben, kan varieëren van 1,5 tot 3 procent van het lichaamsgewicht. Hoeveel daar dan groente van mag zijn, daar lopen de meningen over uit een. de een zegt 10%, rauw gepureerd (omdat de hond het anders niet verwerkt), de ander zegt meer of minder. zelf geef ik Reus alleen af en toen een wortel, paar sperzieboontjes e.d., net wat ik heb.

wat bedoel je met vers? Barf? dat is qua hoeveelheid hetzelfde, rekening te  houden met verschil tussen vet en magere producten.
Angela_Bodhi
3-sterren

Berichtdoor Angela_Bodhi » Wo 16 Feb 2011, 22:36

Het ligt eraan welke KVV je geeft. Bij een goede KVV kun je zo'n 2% aanhouden bij volwassen honden als richtlijn (sommige honden eten meer of minder), maar bij sommige KVV's houd je 3% aan (als er bijvoorbeeld graan in zit) als richtlijn. Groente zou ik er dan gewoon extra bijgeven, liefst gepureerd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”