bloeddruppeltje bij plasje pup van weken

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

vagebond
5-sterren

Berichtdoor vagebond » Ma 14 Feb 2011, 10:16

Ik zag vanmorgen een pup een minidrupje doen met een beetje bloed/bruinachtig drupje erin. De moederhond kan er 's-nachts niet meer bij omdat de pups echt uit de kennel klimmen. Of ik moet het zo hoog maken dat zelfs Mabiche er niet meer overheen kan. Het is niet anders.
Ze drinken allemaal verder goed en de kkv gaat ook goed. Kan het toch zijn dat ze te weinig vocht mss binnen krijgen? Zal ik anders joghurt met honing geven aan de pups? Hetzelfde dat de moeder krijgt? Die heeft gewoon de biogarde van de Aldi met honing. Groetjes Ingrid
Robian
5-sterren

Re: bloeddruppeltje bij plasje pup van weken

Berichtdoor Robian » Ma 14 Feb 2011, 19:24

Heeft het pupje geen blaas ontsteking?
signmodel
5-sterren

Berichtdoor signmodel » Ma 14 Feb 2011, 20:50

Robian schreef:Heeft het pupje geen blaas ontsteking?

was ook meteen mijn gedachte.

ff plasje opvangen en langs de da.
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Di 15 Feb 2011, 00:15

Blaasontsteking kan zeker, heb ik vroeger bij een Maine Coon kitten van 6 weken ook gehad, dus dan mot het met een pupje ook kunnen!
Kan je wat urine opvangen en meenemen naar de DA?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 15 Feb 2011, 08:26

vagebond schreef:Ik zag vanmorgen een pup een minidrupje doen met een beetje bloed/bruinachtig drupje erin. De moederhond kan er 's-nachts niet meer bij omdat de pups echt uit de kennel klimmen. Of ik moet het zo hoog maken dat zelfs Mabiche er niet meer overheen kan. Het is niet anders.
Ze drinken allemaal verder goed en de kkv gaat ook goed. Kan het toch zijn dat ze te weinig vocht mss binnen krijgen? Zal ik anders joghurt met honing geven aan de pups? Hetzelfde dat de moeder krijgt? Die heeft gewoon de biogarde van de Aldi met honing. Groetjes Ingrid

Nee, ze krijgen niet te weinig vocht binnen, ze krijgen precies genoeg binnen. Maar, je mag ze best wat extra's geven hoor. Ik zou dan zelf voor rauwe geitenmelk kiezen. Verder zou ik even overleggen met de DA want dit kan heel goed op een blaasontsteking duiden.
vagebond
5-sterren

Berichtdoor vagebond » Di 15 Feb 2011, 18:23

Ik heb het niet meer gezien, het was wel in de ochtend. Maakt het dan nog uit of het een reutje is of teefje. Ik dacht dat reutjes het niet zo snel hadden? Groetjes Ingrid
vagebond
5-sterren

Berichtdoor vagebond » Di 15 Feb 2011, 18:26

Vier jaar geleden bij een pupje van een week of 5 meegemaakt ook, dat was een teefje, maar die bleef plasjes doen achterelkaar, dus dat was simpel. Dat zie ik nu niet. Die moest trouwens aan de synulox, als ik het zo goed schrijf. Gr. Ingrid
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”