mag weg; heb het al opgelost ;-)

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Bien
5-sterren

Berichtdoor Bien » Zo 13 Feb 2011, 14:09

Eind vorige jaar heb ik een allergie test laten doen, mijn honden krijgen sindsdien geen gevogelte meer, geen granen en  geen eieren.  
De jeuk is verdwenen maar we zijn ook terug naar de kvv gegaan.
Nu wil ik toch graag weer barf erbij gaan geven, en heb het volgende in gedachten:

Geiten ribben met geitenspiervlees
Konijnkarkas met konijnenspiervlees
Runderknars met runderspiervlees

Tinlo Lam
Haaksbarf paard

Af en toe wil ik wat vis door het spiervlees doen en anders krijgen ze gewoon visolie door het eten en wat zeewier.

Ik heb rollen van 1 kg, daar doen ze met z’n 2-en, 2 dagen mee dus dan zouden ze krijgen:
3 dagen barf
4 dagen kvv
in de praktijk komt het dan neer op 2 dagen kvv, dag of 2 barf, weer 2 dagen kvv enzovoort.

Heb ik zo nog voldoende afwisseling qua vleessoorten?

Voer ik zo ook nog genoeg orgaan?

Zou ik bij de runderknars een penslapje kunnen geven of heb ik dan teveel orgaan?

Als snacks krijgen ze voornamelijk gedroogde konijnenoren, runderpens, gedroogde long.

Ben in afwachting van jullie reacties, o,ja met regelmaat krijgen ze hier een lik yoghurt en dat vinden ze heerlijk.
Laatst gewijzigd door Bien op Wo 16 Feb 2011, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Angela_Bodhi
3-sterren

Re: Combi Kvv (4 dagen) en Barf (3 dagen)

Berichtdoor Angela_Bodhi » Ma 14 Feb 2011, 22:42

Tinlo en Haaksbarf bevatten zo'n 15% orgaan. Ik neem aan dat daar hart, lever en nier in zit... Ik weet niet of er pens in zit, zo niet zou ik dat wel bijgeven. Ik zou eigenlijk de 4 dagen KVV laten voor wat ze zijn (want dat is compleet) en dan bij de 2-3 dagen Barf-percentages uit te rekenen. De KVV bevat orgaanvlees, maar je krijgt dan dagpercentages. Als je verder geen orgaanvlees bijvoert, kom je wel tekort. Maar lever en nier hoef je niet meer bij te voeren. Ik zou dan hart en pens geven en eventueel nog ander orgaanvlees (maagjes of zo) als je dat wilt.
Qua variatie heb je voldoende diersoorten.
Bien
5-sterren

Re: Combi Kvv (4 dagen) en Barf (3 dagen)

Berichtdoor Bien » Di 15 Feb 2011, 20:21

[quote="Angela_Bodhi"]
Tinlo en Haaksbarf bevatten zo'n 15% orgaan. Ik neem aan dat daar hart, lever en nier in zit... Ik weet niet of er pens in zit, zo niet zou ik dat wel bijgeven. Ik zou eigenlijk de 4 dagen KVV laten voor wat ze zijn (want dat is compleet) en dan bij de 2-3 dagen Barf-percentages uit te rekenen. De KVV bevat orgaanvlees, maar je krijgt dan dagpercentages. Als je verder geen orgaanvlees bijvoert, kom je wel tekort. Maar lever en nier hoef je niet meer bij te voeren. Ik zou dan hart en pens geven en eventueel nog ander orgaanvlees (maagjes of zo) als je dat wilt.
Qua variatie heb je voldoende diersoorten.
[/quote]

Bedankt voor je reactie, ik had dit gelezen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html en heb dus het idee met 4 dagen kvv geen orgaan bij te hoeven voeren.... en er dus ook geen tekorten ontstaan.
Ik heb gezocht bij Haaksbarf maar ik kan niet vinden dat er 15% orgaan in zit.... heb je een link voor me dan kan ik dat even lezen?
Maagjes is volgens mij vaak van kip, dat kan ik niet voeren. Of is boekmaag ook goed?

nog iemand tips/idee/visie??
Angela_Bodhi
3-sterren

Re: mag weg; heb het al opgelost ;-)

Berichtdoor Angela_Bodhi » Wo 16 Feb 2011, 23:11

Haaksbarf is gebaseerd op het Barf-principe, ze houden dezelfde percentages aan.  :biggrin2:
Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: mag weg; heb het al opgelost ;-)

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”