hoeveel vis

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

hoeveel vis

Berichtdoor Barfplaats

Joeki
1-ster

hoeveel vis

Berichtdoor Joeki » Za 12 Feb 2011, 20:08

Hoeveel vis mag je geven per week?
ik vind vis geven minder beangstigend dan vleesbotten, en met haring, sardientjes en sprot zijn het telkens hele prooidieren.
Kan je andere viskoppen geven dan zalmkop? En wat zijn de verhoudingen van een zalmkop?
Ik lees vaak 1 of 2 keer  per week, maar bedoelen ze dan hele dag vis, dus 1/7 of 2/7 van totale menu?
Laatst gewijzigd door Joeki op Za 12 Feb 2011, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
judith vd
5-sterren

Re: hoeveel vis

Berichtdoor judith vd » Za 12 Feb 2011, 20:52

Ik geef 1x per week vis (zalm, bestaande uit de kop en de hele graat) en ik reken dit als vleesbot. Mijn menu bevat 50% vleesbot.
Dit verdeel ik over 7 dagen per week: 1x vis dus en daarnaast kipnek/karkas, geitnek/rib, konijnkarkas, enz.

Diza vind zalm trouwens veel lekkerder dan bv makreel.

groet,

Judith
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Za 12 Feb 2011, 22:21

1 á 2 keer per week vis, kun je lezen als 3-7% van het menu aan vis ongeveer.
Ik geef 1 hele dag vis, meestal zalmkop en graat, maar ook weleens hele visjes of filet.

Ik denk dat zalmkop bestaat uit 50-60% vleesbot/kraakbeen, de rest vlees en beetje orgaan.
Vandaar dat het gerekent word onder vleesbot.
Van alle andere hele visjes zijn de graatje zo klein dat ze amper meetellen in je menu.

Hier vinden ze zalm ook veel lekker dan makreel!  :)
Joeki
1-ster

Berichtdoor Joeki » Zo 13 Feb 2011, 09:07

Ze heeft nog geen zalm gehad, zalmkop is geen beginnersbot dacht ik, of zou ik dat nu wel al kunnen geven?
Joeki is een alleseter, ze heeft nog nergens haar neus voor opgehaald, alles zo rap mogelijk naar binnen :biggrin2:
en dan op zoek naar meer.
Mag ik hele vis dan niet rekenen als compleet eten? Ik dacht dat daar alles in de juiste hoeveelheden inzat?
Angela_Bodhi
3-sterren

Berichtdoor Angela_Bodhi » Zo 13 Feb 2011, 13:13

Wat grotere vissen kun je wel als compleet rekenen, maar hele kleine visjes daar zit nauwelijks graat in. Maar je kunt best een visdagje doen en dan hoeft het niet altijd complete vis te zijn. Ik geef van alles; van zalmkop, tot sardines, tot hele haring, maar ook wel zalmmoot of zo.
Als je hond slappe ontlasting krijgt van een visdag, dan zou je het kunnen verdelen over 2 dagen, of je geeft buiten het menu om eens een visje of stukje vis.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”