Lotgering

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Lotgering

Berichtdoor Barfplaats

Danielle-JL
1-ster

Lotgering

Berichtdoor Danielle-JL » Do 10 Feb 2011, 17:35

Wie heeft er hier ervaring met lotgering vlees voor de kat?

De ingrediënten zijn:
Vis 20%, rund 30%, lam 35%, kip 15%.
Bloed 3%, orgaan 15%, spiervlees 74%, bot 8%.

ze hebben helaas maar 1 soort vlees voor de kat.
Ik zou er dan zelf wel kippen/eendennekken bij gaan geven ivm het weinige botpercentage/

Iemand enige idee?ervaring?
koekje
Moderator

Re: Lotgering

Berichtdoor koekje » Do 10 Feb 2011, 17:49

Het botpercentage is in kaal bot en de meesten hier rekenen in vleesbot, hou daar rekening mee. Voordat je extra vleesbot gaat toevoegen, eerst even kijken hoe de drollen zijn. Is het te slap, dan kan er zeker meer vleesbot bij. Het liefst een diersoort die al niet in de kvv zit, dus eend, kwartel of konijn.

Ik heb geen ervaring met Lotgering, anderen mss wel. Wat ik er van heb gelezen en gehoord, vind ik het niet een kwalitatief goed kvv. Veel restmateriaal in de zin van zenen en ander bindweefsel zonder veel voedingswaarde.
Als je aan een ander kvv kunt komen dat kwalitatief beter is en dat ze ook eten, dat zeker ook voeren.
Nathascha
5-sterren

Berichtdoor Nathascha » Ma 14 Feb 2011, 14:39

Danielle-JL schreef:Wie heeft er hier ervaring met lotgering vlees voor de kat?

De ingrediënten zijn:
Vis 20%, rund 30%, lam 35%, kip 15%.
Bloed 3%, orgaan 15%, spiervlees 74%, bot 8%.

ze hebben helaas maar 1 soort vlees voor de kat.
Ik zou er dan zelf wel kippen/eendennekken bij gaan geven ivm het weinige botpercentage/

Iemand enige idee?ervaring?

hoi
ik heb het een keer meebesteld met een krat hondenvoer. Dit was uit nood, omdat mijn maalmachiene kaduuk was. En de katzels moesten toch eten. Alice eet er nu graag van....grr....de verslaafde, die eet nu mijn machiene weer heel terug is geen eigen gemale barf :-\ KATZELS....
Buffy wilde het van begin af aan niet eten. En daar heb ik heel de tijd blikvoer door moeten roeren. buffy is heel erg blij met mijn eigen mengsels die eet nu helemaal Lotgering niet meer.

2 katten, en totaal anders.... ;D

Alice heeft dus heel de tijd alleen maar lotgering gehad. op de weekenden na, dan zijn het visdagen en krijgen ze ei. Maar Alice poepte er keurige konijnen keutels van ( sorry, keutel per keer. ze poept echt nauwelijks meer sinds ze vers krijgt)

buffy is niet te controleren, die poept altijd buiten.

Zelf vind ik het te eenzijdig om alleen lotgering KVV te geven ( ook voor mijn honden) dus ik wissel in soorten KVV. Voor de katten maal ik hun eigen Barf maaltijd ( in stukken eten ze het niet) en voor de honden ben ik ook stukje bij beetje meer naar Barf aan het toegaan.
Bij katten is het nadeel, dat wat ze de ene dag met smaak eten, blieven ze de volgende dag niet meer.

succes met jou katzel!
Danielle-JL
1-ster

Berichtdoor Danielle-JL » Wo 16 Feb 2011, 09:51

dankjulliewel voor de reacties.

Ik heb het geluk dat mijn katzels echt alles eten (maar dan ook écht alles..)
Met t kattenforum bestellen we nu tinlo lekker goedkoop, dus dan ga ik dat maar een proberen. Helaas is dat de cattery variant (dus allemaal soorten diersoorten in een rol)
En het handige bij lotgering vind ik dat je het niet hoeft te snijden (gewoon een rol eruit halen, dat gaat met 1kg niet..)
Maar idd ik zit er ook een beetje mee met dat het misschien een beetje saai is telkens hetzelfde. Dus ik dacht eraan om dan kippennekjes ofzo erbij te geven. Van vis moeten ze helaas kotsen (ze vinden het wel heerlijk maar schrokken denk ik te erg ofzo). Wel zou ik dan bijv natvoer vissmaak kunnen halen en dan idd ei. En evt een eendagskuikentje zo nu en dan.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Wo 16 Feb 2011, 20:38

Als ze rauwe vis wel eten, zou ik ze echt dat geven. Geef kleinere porties en eventueel andere vissoort. Eendagskuiken staat gelijk aan ei, dus je hoeft dan niet extra ei te geven. Wat barfhapjes voor erbij is zeker goed, ook voor de tandjes. Geef dan liever wel een diersoort die nog niet in de kvv zit. In de meeste kvv's zit kip. Kies dan voor eendennekken/vleugels of kwartel(karkasjes). Of een duif, als ze dat ook lusten.
Variatie is niet alleen goed, het is ook nodig. Dit voor optimale en meest wisselende vitamines en aminozuren. Dus beperk je niet tot 1 soort kvv, maar meerdere soorten en ook meerdere smaken.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”