Kan dat kwaad?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Kan dat kwaad?

Berichtdoor Barfplaats

hannabelgje
5-sterren

Kan dat kwaad?

Berichtdoor hannabelgje » Ma 07 Feb 2011, 18:08

Ik ben de afgelopen weken aan het experimenteren geweest met het eten der hondjes en katjes. Voor Zoë werkt het het beste als ik het menu op de volgende manier samenstel:
als ontbijt een mengsel van gemalen organen met smuldier enkelvoudig vlees. De organen bestaan altijd uit minimaal vier diersoorten en bevatten nier, hart, lever en maag. 's avonds krijgen ze dan vleesbot van konijn, eend, kip. Af en toe hert, parelhoen, kalkoen. Af en toe krijgen ze een dagje ander spiervlees als konijn, geit, kip, hert, maar Zoë wil dat dan meestal niet eten terwijl ze wel heel enthousiast is over haar smuldiermengsel. De katten geef ik wel vaak stukken spiervlees ipv de smuldier.
Kan het kwaad om op deze manier te voeren?
signmodel
5-sterren

Re: Kan dat kwaad?

Berichtdoor signmodel » Ma 07 Feb 2011, 18:23

mmm ik weet niet hoeveel % je organen voert.
en s avonds eten ze alleen bot?
waarom voer je smuldier erbij?
ik zou het lekker weglaten.
en hoe is hun ontlasting?

en of het kwaad kan?? hoe lang voer je ze al zo en hoelang wil je dit zo gaan doen?
als je het voor eventjes doet zie ik er geen kwaad in hoor.
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Ma 07 Feb 2011, 19:28

Ik vind de afwisseling niet echt heel denderend,ook al zou je er orgaan van andere dieren bij voeren, orgaan is maar een klein onderdeel.
Smuldier enkelvoudig bestaat bij mijn weten uit kip en rund, en smuldier heeft ook niet bepaald mijn voorkeur.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Ma 07 Feb 2011, 20:26

Ze krijgen de smuldier als spiervlees, ze krijgen de verhouding 50-30-20
Smuldier enkelvoudig is gemalen runderkopvlees. Zit alleen rund in.
De orgaanmix bestaat uit kalkoenmaagjes, lamsniertjes, kippenhart, eendenlever, konijnenlever, lamshart, runderhart, kippenmaagjes.
dadelijk komt daar ook nog geit bij.
Ze krijgen het zo ongeveer 5 keer per week. Dan eet Zoë erg goed, als ze haar spiervlees zo krijgt dan eet ze hem niet goed of niet.
Ik ga dadelijk wel proberen om zelf spiervlees te malen en dat wordt dan kippenvlees, geitenvlees en lamsvlees. Dan ga ik proberen of ze het gemalen wel wil eten.
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Ma 07 Feb 2011, 21:15

Het zou mooi zijn als je zelf gaat malen, dan weet je zeker wat ze binnen krijgen en kan je misschien meer afwisselen. ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”