Twijfelen...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Twijfelen...

Berichtdoor Barfplaats

Veerle-scrappyToo
5-sterren

Twijfelen...

Berichtdoor Veerle-scrappyToo » Ma 31 Jan 2011, 10:37

Ik begin te twijfelen...over drie weekjes komt er een rottweilerpuppie bij  :D die zal afgespeend zijn op brokken.  Toen we Nena gingen halen hebben we haar de eerste dagen gewoon haar brokjes gegeven zodat ze eerst rustig aan ons kon wennen voor we haar voer en vertering overzetten op duck ( omdat dit hier te verkrijgen was).  Van duck zijn we overgegaan op barf en daar smult ze heerlijk van.
Nu had ik opgevat om ons pupje Gizmo maar meteen op barf te gaan zetten.  Zaterdag mag ik mijn diepvries vullen met kippenekken, eendenekken, en een heleboel spiervlees extra voor hem.
Doe ik er nu goed aan om hem cold turcky op barf te zetten of toch maar eerst een paar dagen een kvv en na 1 - 2 weken over op barf ?  Ik zou de kippenekken plat slaan en pas als dat goed gaat eens een eendenek proberen...
Veel zal afhangen van hem zelf natuurlijk.  Hij zal 8 weken zijn en dus nog niet zo héél lang brokken gegeten hebben...gaat zijn maagzuur sterk genoeg zijn voor die botten?
TMG1961
5-sterren

Re: Twijfelen...

Berichtdoor TMG1961 » Ma 31 Jan 2011, 10:47

Ik zou hem gelijk cold turkey over zetten op barf, maar de experts met meer ervaring kunnen je daar zeker meer info over geven
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Ma 31 Jan 2011, 10:50

Ik zou hem ook gelijk overzetten op barf.
Wel beginnen zoals je zegt met kippennekjes en even platslaan evt.
Mijn pup heb ik ook gelijk overgezet, maar die is afgespeend op deels brok en deels vers.
Miss dat je de fokker kan vragen om nual kvv te voeren aan je pup wat jezelf aanlevert, dan hoeft hij bij jou niet meer over te schakelen.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 31 Jan 2011, 11:01

Ik heb allebei de hondjes destijds cold turkey overgezet op barf. Kátur heeft nergens last van gehad, Logi had een paar dagen wat dunne ontlasting maar dat kan heel goed ook de spanning van alle nieuwe dingen geweest zijn.
judith vd
5-sterren

Berichtdoor judith vd » Ma 31 Jan 2011, 11:25

Mijn pup is bij de fokker ook afgespeend op brokken. Ik heb haar 1st kvv gegeven, maar dat was meer omdat ik nog nooit iets van vers aan mijn vorige honden heb gegeven. Als ik nu weer een pup zou krijgen, zou ik haar gelijk op barf zetten.

Succes ermee, leuk hoor, zo'n pup in huis!
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Ma 31 Jan 2011, 20:53

ik heb Espen direct over gezet op zelf samen stellen.
Veerle-scrappyToo
5-sterren

Berichtdoor Veerle-scrappyToo » Di 01 Feb 2011, 09:57

Senta schreef:Ik zou het ook gewoon wagen.
Alleen ik mis orgaan in je verhaal, als ik jou was zou ik wel een menu maken dus :biggrin2:

Orgaan is ook besteld hoor rundernier, konijnelever, kippemaagjes en pens en lamshart en konijnehartdat nog ik de ribbetjes zit voor Nena kan ik er ook makkelijk voor Gizmo uithalen :D Hopelijk vindt hij het allemaal yammie
Was het er gewoon vergeten bijzetten omdat dit toch het kleinste deel van mijn bestelling was voor hem en een deel daarvan ook voor onze andere honden zijn.
orinake
5-sterren

Berichtdoor orinake » Di 01 Feb 2011, 10:13

Van waar komt je puppytje?

Hier  worden ze allemaal gewoon op vers gezet.
De Raina pups ga ik 1 brokken maaltijd en  2 barf per dag, maar dat was zuiver omdat niet alle pupadoptanten vers zouden gaan geven...
Jelcka (rottiepup) is thuis gekomen en kreeg direct barf. Maar zij kreeg bij de fokker soms al KVV / gemalen pens of spiervlees :)
Angela_Bodhi
3-sterren

Berichtdoor Angela_Bodhi » Di 01 Feb 2011, 11:17

Ik heb eerst 2 weken KVV gegeven en daarna pas op vers overgezet. Het lichaam kan dan wennen aan vers. Een bepaald zuurtegraad is ook wel belangrijk om bijvoorbeeld bot te verteren, met brokvoeding twijfel ik daar ook aan of de zuurtegraad wel goed genoeg is. Maar als anderen gelijk zijn overgestapt, zal het wellicht geen probleem zijn.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”