Geen kip en rund voor jonge hond???

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

ollybeausteffy
3-sterren

Berichtdoor ollybeausteffy » Vr 21 Jan 2011, 17:18

Ik hoorde vandaag dat aangeraden wordt om een jonge hond geen kip en rund te geven.
Iemand enig idee waarom niet??
TMG1961
5-sterren

Re: Geen kip en rund voor jonge hond???

Berichtdoor TMG1961 » Vr 21 Jan 2011, 17:27

En waarom zou dat niet mogen? Pixie heeft vanaf moment dat ik begon gewoon rundvlees gehad en kipkarkassen cq ruggen, ze was toen net 6 maanden.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 21 Jan 2011, 17:50

Ik zou liever de motivering van diegene die je dit verteld heeft erbij gehoord hebben, want alleen met deze mededeling is niet zo veel te doen.

Mijn honden, en vele op dit forum en daarbuiten zijn gezond groot geworden, terwijl ze in hun jeugd kip en rund hebben gegeten.

Moet je voorstellen, zou je bijna alle kvv's zo op de schup kunnen zetten :biggrin2:
Pedro98
4-sterren

Berichtdoor Pedro98 » Vr 21 Jan 2011, 17:51

Ben ik ook wel erg benieuwd naar waarom niet.
ollybeausteffy
3-sterren

Berichtdoor ollybeausteffy » Vr 21 Jan 2011, 18:03

Kreeg de vraag via de mail, spreek haar vanavond aan de tel, dan hoop ik meer te weten.
Ze had dat van een kvv verkooppunt in meppel gehoord. Ik snap het ook al niet helemaa.
dacht zelf aan iets van gevoeligheid voor kip/rund qua allergie (weet niet of het hondje in kwestie
iets van een allergie heeft)
Maar jullie vinden het dus ook onzin???
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Vr 21 Jan 2011, 18:17

van alle vlees allergieën komt kip wel het vaakste voor, maar dit komt nog steeds maar heel weinig voor en het lijkt me stug dat je dat van een jonge pup al weet. van wat ik hier op het forum lees (ik kreeg reus toen hij 1 was), is kip juist fijn voor een pup omdat het lekkere beginnersbotjes (nek, karkas) zijn. ben benieuwd naar de uitleg..
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 21 Jan 2011, 19:48

[quote="ollybeausteffy"]
Kreeg de vraag via de mail, spreek haar vanavond aan de tel, dan hoop ik meer te weten.
Ze had dat van een kvv verkooppunt in meppel gehoord. Ik snap het ook al niet helemaa.
dacht zelf aan iets van gevoeligheid voor kip/rund qua allergie (weet niet of het hondje in kwestie
iets van een allergie heeft)
Maar jullie vinden het dus ook onzin???
[/quote]

Om het zo klakkeloos te stellen vind ik wel wat onzinnig ja.

Toen ooit....lang geleden....de sjieke en vooral dure lam/rijstbrok geintroduceerd werd, ging dat tesamen met het verhaal dat honden wel erg vaak allergisch waren voor rund en later ook kip. Omdat de meeste brokken toendertijd uit rund en/of kip bestonden werd de lam/rijstbrok als dé oplossing in de markt gezet voor voedingsgevoelige honden en waren volgens de commercie toch wel zo'n beetje alle honden op den duur allergisch voor rund en/of kip. Met de kennis van nu durf ik wel te stellen dat de meeste van die rundallergische honden meer moeite hadden met de mais en andere pulp in de brok, dan met de rijst uit de lammetjesbrok.
Zoals altijd met dit soort reclamecampagnes, blijven die dingen hangen en wordt er makkelijk naar terug gegrepen, ook door de kvv-verkopers en/of makers als het hun zo uitkomt.

Uiteraard kan het altijd voorkomen dat een hond allergisch is voor rund of kip, maar dat gebeurd niet vaak genoeg om dan maar te zeggen dat je dit niet aan jonge honden moet geven. Dan erbij, als je oud bent kun je net zo makkelijk ergens allergisch voor worden natuurlijk.

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar het verhaal achter deze stelling. :)
ollybeausteffy
3-sterren

Berichtdoor ollybeausteffy » Vr 21 Jan 2011, 22:55

Nou nog geen duidelijk antwoord, haar schoonzus had dat dus gehoord en er zou iets in de kip en rund zitten wat dan weer
niet zo goed zou zijn voor jonge honden??? een bepaald stofje ofzo???
Verkooppraatje?????
vitess
4-sterren

Berichtdoor vitess » Vr 21 Jan 2011, 23:06

wonderlijk...
**Jolanda**
5-sterren

Berichtdoor **Jolanda** » Vr 21 Jan 2011, 23:39

Ik vermoed dat ze het over de AB hebben waar kippen mee behandeld worden. Want die worden aardig volgestopt met AB.
Dan zou je kunnen kiezen voor biologische kippen...maar ja, dan moet je in dit geval biologische kvv kopen.

Geen ervaring met kip of rund allergie, wel met lam-allergie :-\ Dus voor mij gaat het 'allergie-verhaal' zowiezo al niet op.
Pedro98
4-sterren

Berichtdoor Pedro98 » Za 22 Jan 2011, 07:38

[quote="**Jolanda**"]
Ik vermoed dat ze het over de AB hebben waar kippen mee behandeld worden. Want die worden aardig volgestopt met AB.
Dan zou je kunnen kiezen voor biologische kippen...maar ja, dan moet je in dit geval biologische kvv kopen.

Geen ervaring met kip of rund allergie, wel met lam-allergie :-\ Dus voor mij gaat het 'allergie-verhaal' zowiezo al niet op.
[/quote]

Maar dan is de vraag hoever wil je gaan, en krijg je ook 100% biologische.  Ik vind zelf dat we het nu al aardig goed doen om de honden op deze manier te voeren. Heb eigenlijk geen idee hoe groot de markt is die op deze wijze zijn honden en katten voert.
Barf
4-sterren

Berichtdoor Barf » Za 22 Jan 2011, 07:48

Barf van mij is allergisch voor kip, althans daar ga ik vanuit want als ze kip at kreeg ze waterdunne ontlasting maar geen een van mijn honden  heeft daar verder last van.
Pommetje Terror krijgt weer van eend pukkeltjes  ;D
Gelukkig zijn er nog meer dan voldoende dingen die overblijven om te voeren, wel vraag ik me af hoe dat soort praatjes altijd de ronde kunnen doen
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”