Goed begin is het halve werk!!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

webster
2-sterren

Berichtdoor webster » Vr 14 Jan 2011, 17:30

Binnen 4 tot 5 weken zal een nieuwe Rottweiler pup zijn entree maken in ons huis.Mijn huidige Rottie is 6 jaar en een beetje en eet kvv met afgewisseld 1 a 2 x per week Barf dingetjes verder krijgt hij iedere dag wat groente bij zijn eten om hem een voller gevoel te geven en te zorgen dat hij zijn mooie slanke lijn behoud. De pup zal natuurlijk ook kvv gaan krijgen. Ben er nog niet uit welk merk, heb lezenderwijs begrepen dat het een merk moet zijn met een natuurlijke calciumbron(dacht zelf aan carnibest) maar wat moeten de andere percentage's zijn?? Of blijven die gelijk voor volwassen en pup??
Pedro98
4-sterren

Re: Goed begin is het halve werk!!

Berichtdoor Pedro98 » Vr 14 Jan 2011, 18:50

Vaak staat er wel op wat de hoeveelheid is die je kan geven, gemiddeld is het 5% van het lichaamsgewicht maar ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je hond nodig heeft. Is hij druk verbrand hij snel en dat soort dingen dus ook blijven voeren op het oog.

En net wat je zelf  al zegt zorgen dat je een soort neemt dat wel geschikt is voor een pup zodat hij alles binnen krijgt wat hij nodig heeft. En het liefst een paar diersoorten geeft zodat hij overal wat van heeft.
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Za 15 Jan 2011, 10:34

Een pup kan je dezelfde kvv geven als je oudere hond.  Belangrijk is inderdaad dat er een natuurlijke calciumbron in zit, dat zijn er best veel. Ik weet dat Carnibest, Tinlo en haaksbarf gemalen botten in de kvv hebben zitten. Er zijn vast ook nog andere merken.

Qua richtlijn voor de hoeveelheden houd ik altijd tussen de 40 en 60 gram per kg lichaamsgewicht aan, dan kijken hoe ze daar op doen, eventueel bijstellen. doordat ze verhoudingsgewijs meer voeding krijgen komen er ook meer bealngrijke voedingsstoffen hun lijfje binnen.
webster
2-sterren

Berichtdoor webster » Do 24 Feb 2011, 13:07

De kleine man is hier nu ruim een week en doet het erg goed de 2de dag na aankomst over gezet op Carnibest en geen enkel probleem,alleen de hoeveelheid die mijnheertje eet vind ik wl erg veel hij weegt nu 8 kilo en eet ruim 800-900 gr per dag en blijft wel behoorlijk slank,maar is dan ook een beweeglijk en druk hondje.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”