Hoe bewaar je zilverwater het beste?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Alba
5-sterren

Berichtdoor Alba » Di 11 Jan 2011, 15:33

Ik heb een flesje zilverwater, maar ik weet niet goed hoe ik het op de beste manier kan bewaren. Er staat op dat je het niet bij stralingsbronnen moet bewaren, zoals de magnetron en halogeenlampen. Maar radio/tv/laptop etc zijn toch ook stralingsbronnen? Kunnen deze ook kwaad en hoe vind je in hemelsnaam een plekje wat hier niet bij in de buurt is? Wat is ver genoeg weg?
Hoe bewaren jullie het? Ik vind het een beetje te duur om te laten 'vergaan' door verkeerd bewaren!
nienk
5-sterren

Re: Hoe bewaar je zilverwater het beste?

Berichtdoor nienk » Di 11 Jan 2011, 16:15

hmm wat ik zo kan bedenken, terwijl ik mijn middelbare school natuurkunde op probeer te rakelen.. radiogolven zijn sowieso anders dan magnetron en halogeenlicht. ik denk dat tv ook eerder bij radio hoort dan bij magnetron. denk dat je van de laptop draadloos internet e.d bedoeld? ook dat is een ander soort dan wat de magnetron uitstraalt. dus zo beredeneerd, denk ik dat die zaken niet kwaad kunnen. zou het er niet boven op zetten voor de zekerheid. wellicht is in de badkamer (tenzij je daar halogeen licht hebt) een goede plaats?
Alba
5-sterren

Berichtdoor Alba » Di 11 Jan 2011, 16:29

nienk schreef:hmm wat ik zo kan bedenken, terwijl ik mijn middelbare school natuurkunde op probeer te rakelen.. radiogolven zijn sowieso anders dan magnetron en halogeenlicht. ik denk dat tv ook eerder bij radio hoort dan bij magnetron. denk dat je van de laptop draadloos internet e.d bedoeld? ook dat is een ander soort dan wat de magnetron uitstraalt. dus zo beredeneerd, denk ik dat die zaken niet kwaad kunnen. zou het er niet boven op zetten voor de zekerheid. wellicht is in de badkamer (tenzij je daar halogeen licht hebt) een goede plaats?

Mijn natuurkunde docent was vaker ziek dan dat hij beter was, dus na VWO3 heb ik dat maar opgegeven :biggrin2:. Ik had idd ook de badkamer bedacht, maar helaas: halogeenlampjes! Ik zal nog eens een rondje door huis doen...
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 11 Jan 2011, 18:09

Alba schreef:Ik heb een flesje zilverwater, maar ik weet niet goed hoe ik het op de beste manier kan bewaren. Er staat op dat je het niet bij stralingsbronnen moet bewaren, zoals de magnetron en halogeenlampen. Maar radio/tv/laptop etc zijn toch ook stralingsbronnen? Kunnen deze ook kwaad en hoe vind je in hemelsnaam een plekje wat hier niet bij in de buurt is? Wat is ver genoeg weg?
Hoe bewaren jullie het? Ik vind het een beetje te duur om te laten 'vergaan' door verkeerd bewaren!

Bij mij staat het in een donkere fles (bruin) in een houten ladenkastje. In de woonkamer. Kan me niet voorstellen dat dit niet goed genoeg is?!
claudiaB
5-sterren

Berichtdoor claudiaB » Di 11 Jan 2011, 18:13

Bij mij staat het in het keukenkastje wat het verste weg is bij de magnetron vandaan.
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Di 11 Jan 2011, 18:18

denk inderdaad dat ver weg van de magnetron het belangrijkst is, dat is (wat dit soort dingen betreft) de meeste invloedrijke straling die je in een gewoon huishouden tegen komt.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 11 Jan 2011, 18:23

Hier staat die in een keukenkastje.  Uit de buurt van stralingsbronnen is net zoveel als...zet 'm er niet op, voor of naast.
Alba
5-sterren

Berichtdoor Alba » Di 11 Jan 2011, 18:54

Dank jullie wel, ik dacht gewoon te moeilijk geloof ik ;D.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”