Geitenmelk en honing

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Geitenmelk en honing

Berichtdoor Barfplaats

*Remy*
5-sterren

Geitenmelk en honing

Berichtdoor *Remy* » Di 04 Jan 2011, 19:28

Heb zoijuist de zoekfunctie los gelaten op misselijkheidsaanvallen die de hele nacht duren (zonder dat ze leiden tot braken of diarree). En heb veel leesmateriaal gevonden. Wat ik mij afvraag bij de optie om voor het slapen rauwe geitenmelk en rauwe honing te geven is wat het effect hiervan is. Maw waardoor zou een hond niet misselijk worden wanneer hij geitenmelk met honing drinkt? Wat doet de melk met de honing?
Lizzy
Moderator

Re: Geitenmelk en honing

Berichtdoor Lizzy » Wo 05 Jan 2011, 09:55

Ik weet het ook niet, wat het precies doet. Maar bij sommige honden werkt het. Ik denk dat veel honden misselijk worden door of honger of een teveel aan maagzuur. Ik ken de misselijkheidsaanvallen van jouw hond niet maar rauwe geitenmelk met rauwe honing kan er voor zorgen dat de maag kalmeert en niet teveel maagzuur aan maakt. Of het voor jouw hond helpt, weet ik dus niet.
Bosliefje
4-sterren

Berichtdoor Bosliefje » Wo 05 Jan 2011, 22:36

Wat ik weet is dat door de honing de melk niet gaat schiften in de maag (als je hond melk uitbraakt ziet het eruit als vlokken met water, geschift dus) en dat zou beter zijn en beter verteren.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”