Even mijn blijdschap delen..

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

wijkje
5-sterren

Berichtdoor wijkje » Di 04 Jan 2011, 11:43

Nadat de honden nu tijdje op de Barf zitten, ben ik aan het proberen of ik de katten ook op de Barf/KVV krijg..
En ik moet zeggen dat het me tot nu toe meevalt..Ik zag er beetje tegenop omdat ik her en der lees dat sommige katten wat moeilijk doen..

De lijst met dingen die ze lusten wordt steeds langer..Dat geeft hoop...1 kat weigert pertinent om maar iets van vers op te eten, maar de overige katten zijn vrij makkelijk...
En ik lees her en der nog wel eens over tandloze katten..Maar blijkbaar is het nog niet zo slecht gesteld met hun gebit..Zelfs onze 19-jarige kat met drie poten knaagt nog rustig..Haas is geliefd..Dus dat moet ik zeker gaan inslaan...Het is geen gezicht hoe Willem probeert met 1 voorpoot minder te knagen aan karkasje..

Alleen kip blieven ze vooralsnog niet..
Dus we gaan lekker door...
*Flip*
5-sterren

Re: Even mijn blijdschap delen..

Berichtdoor *Flip* » Di 04 Jan 2011, 11:46

hoe meer barfkatten hoe meer vreugd :biggrin2: zien eten doet eten, dus misschien is er nog hoop voor de laatste niet barf kat! Sommige verhalen zijn idd een beetje afschrikwekkend of geven een moedeloos vooruitzicht. Gelukkig heb ik daar ook nooit last van gehad  :)
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Di 04 Jan 2011, 12:08

Gaat goed dus! Gewoon door-ademen  ;)
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Di 04 Jan 2011, 12:36

Wat geweldig!!!
signmodel
5-sterren

Berichtdoor signmodel » Di 04 Jan 2011, 17:44

joepie voor de poezen!
mijn katten vinden barf geloof ik nog lekkerder dan kvv, en voor de laatste br*kken kat kan je misschien wat vlees mengen met blikvoer.
wijkje
5-sterren

Berichtdoor wijkje » Vr 11 Feb 2011, 21:07

Even een update :

Willem wordt met de dag gekker..Zal de leeftijd wel zijn.. :biggrin2: .Als ik nu met wat vlees aan komt zetten, staat hij te trappelen op zijn drie poten...En hij zit zichtbaar beter in zijn vel : zijn vacht is mooi en glanzend geworden...Hij kijkt beter uit zijn ogen en is alerter...Kortom hij gaat de 21 wel halen als hij zo doorgaat !! Ik ga zo meteen nog twijfelen aan zijn leeftijd...Maar zover de berekeningen is hij nu rond de 20.
mirdj
4-sterren

Berichtdoor mirdj » Vr 11 Feb 2011, 21:11

Mooi gezicht is dat he, als je ze helemaal ziet veranderen en opleven. Ik had het met Snoepie ook, doffe vacht, prut ogen en niet super actief. Na een paar weken kvv, glimmende vacht, geen prut ogen meer en zo actief als een kitten. Heerlijk om ze zo op te zien leven. En dan de dierenartsen maar zeulen met hun br*kken.
Limpy
5-sterren

Berichtdoor Limpy » Vr 11 Feb 2011, 21:20

Leuk hé dat die oudjes vaak zo blij zijn met hun barf, limpy is hier met zn 17 vaak ook de gretigste eter.

Hoe doet willem nu de grotere stukken vastpinnen met maar 1 voorpoot?
Limp heeft daar niet zo´n last van want die mist een achterpoot maar gaat er vaak wel uit luiigheid bij liggen  ;D
wijkje
5-sterren

Berichtdoor wijkje » Vr 11 Feb 2011, 21:27

Limpy´s aai-assistente schreef:Leuk hé dat die oudjes vaak zo blij zijn met hun barf, limpy is hier met zn 17 vaak ook de gretigste eter.

Hoe doet willem nu de grotere stukken vastpinnen met maar 1 voorpoot?
Limp heeft daar niet zo´n last van want die mist een achterpoot maar gaat er vaak wel uit luiigheid bij liggen ;D

Vasthouden van vlees lukt hem niet..Hij gaat gewoon met zijn koppie naar de grond en knagen...De andere houden met 1 poot hun prooi vast, maar dat lukt Willem niet..Meestal leg ik het vlees op iets stroefs dat het vlees niet direct wegglijd..
Zijn achterpoten en rugspieren zijn dus ook dusdanig getraind doordat hij al een tijdje met drie poten door het leven gaat.

Kopjes geven gaat bij hem ook op beetje aparte manier omdat hij niet kan trappelen met zijn voorpoten ;)
Laatst gewijzigd door wijkje op Vr 11 Feb 2011, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”