Rabiës

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Rabiës

Berichtdoor Barfplaats

Sher
5-sterren

Rabiës

Berichtdoor Sher » Ma 27 Dec 2010, 23:28

Als ik de hondjes mee wil nemen naar het buitenland, kom ik geloof ik bijna niet onder een rabiës enting uit.
Nu heb ik vorige keer de bibbers gekregen. Ik liet mijn Tilly altijd gewoon lekspuiten, maar nu had ik netjes laten titeren. Alleen Weill vond ik toen nog wel nodig.  ::)
Tilly had nergens last van, maar mijn lieve Chispa kreeg dus een entreactie. De eerste keer dat ik dit heb gezien bij een hond.
Dan lees ik over rabiës en daarbij zijn de reacties veel ernstiger.  :-\
Nu vraag ik me af of Chispa zo'n prik niet al heeft gehad. In zijn boekje kan ik het niet direct terugvinden, maar bij een hond uit Spanje dacht ik toch dat hij het zou moeten hebben.
Verder vraag ik me af of je die prik wel veilig kunt geven.
Ik zou best graag naar het buitenland willen, maar zonder de hondjes gaan we niet.
Els&Flow
5-sterren

Re: Rabiës

Berichtdoor Els&Flow » Di 28 Dec 2010, 19:04

Hier net zo'n probleem, dus ik lees dit topic ff mee.

Wij willen in maart naar Oostenrijk, maar ik laat Max dus niet meer enten. Nog geen idee hoe ik dit moet gaan oplossen. Iemand tips of ideeen?
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Wo 29 Dec 2010, 13:01

Ik zou zelf nooit met een niet correct gevaccineerde hond naar het buitenland gaan. Het risico dat de hond in beslag genomen wordt vind ik een vakantie niet waard. En in Oostenrijk en Duitsland komt rabiës nog regelmatig voor, ik zou ook liever geen risico nemen met het leven van mijn hond. Hoewel ik wel geloof dat een eenmalige vaccinatie tegen rabiës langer houdt dan 3 jaar.
Verder zou ik zelf nooit een hond met een ernstige ent-reactie nog laten vaccineren. Dus dan blijven er twee opties over: niet meer naar het buitenland met vakantie, of hond niet meenemen.
Sher
5-sterren

Berichtdoor Sher » Wo 29 Dec 2010, 14:25

Wat noem jij een ernstige ent-reactie? Chispa kreeg een bult op de plek waar hij geënt was. Ik ben er wel van geschrokken.  :-\
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Wo 29 Dec 2010, 22:16

Allergische reacties hebben de neiging om per keer contact met het allergeen erger te worden. Nu een bult kan (maar moet niet) betekenen de volgende keer een nog veel grotere bult, of een andere akelige reactie. Of je dat risico wilt nemen moet je natuurlijk zelf uitmaken.
danielle1980
5-sterren

Berichtdoor danielle1980 » Wo 29 Dec 2010, 22:17

een buitenlandse hond is altijd rabies geent ja.

maar goed ik ent altijd elke hond van me rabies, elke 3 jaar.
mn pups al zo snel het kan
Sher
5-sterren

Berichtdoor Sher » Wo 29 Dec 2010, 22:23

Mevroi Kruim schreef:Allergische reacties hebben de neiging om per keer contact met het allergeen erger te worden. Nu een bult kan (maar moet niet) betekenen de volgende keer een nog veel grotere bult, of een andere akelige reactie. Of je dat risico wilt nemen moet je natuurlijk zelf uitmaken.

Ik neig naar niet. In ieder geval zou ik het dan eerst met Tannetje willen bespreken. Voor een vakantie ga ik niet een ernstige ziekte of zijn leven riskeren. :-X
Deesje
5-sterren

Berichtdoor Deesje » Do 30 Dec 2010, 12:57

niet vaccineren en wel naar het buitenland gaan is ook niet echt een optie...
je hond wordt gewoon in beslag genomen en als ie geen rabies vac heeft gehad zelfs (mogelijk) ingeslapen als je in een gebied zit waar rabies heerst.. ik zou in ieder geval het risico niet nemen en dus ofwel neit vaccineren maar ook niet met vakantie gaan ofwel wel op vakantie maar dan ook de rabies laten zetten..

overleg gewoon even met tannetje..
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Za 01 Jan 2011, 17:55

Hier gaan we dus niet meer naar het buitenland. Bij alle 4 is de rabies verlopen. Foppe heeft heftige entreacties gehad (daar ligt feitelijk de oorzaak van zijn huidproblemen die we nu redelijk goed onder controle hebben). Kleine Beer is een gevoelig hondje waarmee ik geen risico wil nemen (en ik kan haar niet missen), theemuts is ziek en zieke dieren laat je niet enten. En Grote Beer heeft last van heimwee. De oplossing is dus simpel, we hebben nu een stacaravan. En als ik echt naar het buitenland wil, komt er oppas.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”