Vraagje over eten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vraagje over eten

Berichtdoor Barfplaats

Saartje
1-ster

Vraagje over eten

Berichtdoor Saartje » Ma 27 Dec 2010, 19:00

Hallo allemaal, ik heb 6 katten 5 abessijnen en 1 somali, twee abessijnen Pascha en Merijn eten slecht tot niet.
De katten eten hier allemaal 1 x dieet brokken( smorgen vroeg)  Pascha Nierdieet en Merijn blaasgruisdieet
en verder eten ze twee keer carnibest, en deze twee kanjers eten niets wat je ze ook geeft ze eten misschien 10 gram brokjes en verder niets alleen patat bv of iets anders van tafel wat niet geschikt is voor katten.Hoe moet je hier nu mee omgaan
Al bijna 5 jaar dwangvoer ik deze twee katten en ze doen het prima doe ik dat niet gaan ze dood, want ze gaan echt NIET eten, ik zeg altijd ze hebben anorexia
kennen jullie dit en hoe gaan jullie daar mee om?
Ik heb alle soorten voer al geprobeerd warm koud met water niets niets eten ze zelf
*Flip*
5-sterren

Re: Vraagje over eten

Berichtdoor *Flip* » Di 28 Dec 2010, 15:41

De brokken zal ik als eerste weg laten. Hiervan hoeven ze maar een klein beetje te hebben, zuigt in de maag vocht uit het lichaam aan, de maag voelt gevuld en het lichaam uitgedroogd... Sommige katten vinden eten veel lekkerder als het eerlijk gejat is. Misschien eens proberen verschillende schaaltjes carnibest in niet-voerbakje op plaatsen in huis te zetten waar normaal geen eten staat. Beste voordat je gaat slapen, dan hebben ze de hele nacht om 'stiekem' te eten. Vooral niet de kat er heen brengen om het te laten zien, ze komen er zelf wel achter en dan is het veel interessanter. Verder natuurlijk zorgen dat ze absoluut niets anders hebben waarmee ze hun honger kunnen stillen.
De andere katten zouden dan wel even apart moeten, zodat zij niet alles op eten.

Ik denk wel dat het lang zal gaan duren gezien je ze al 5jr onder dwang voert en voer voor hen dus absoluut niet iets leuks is. Ik heb in het begin wel eens eten op de pootjes gesmeerd. Dit gaan ze meteen schoonlikken, misschien dat na heel vaak hun smaak/honger/trek gevoel getriggerd wordt...

Hopelijk werkt het, misschien niet meteen maar als meeste barfers met katten je kunnen vertellen: de aanhouder wint!

Heb je trouwens alle katten tegelijk gekregen en hoe zijn ze met je honden? Het kan ook zijn dat ze niet eten omdat ze niet goed in hun vel zitten. Als er een mogelijkheid is zal je kunnen proberen of het beter gaat als ze uit logeren zijn.
Laatst gewijzigd door *Flip* op Di 28 Dec 2010, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Emytje
4-sterren

Berichtdoor Emytje » Wo 29 Dec 2010, 09:49

Als het dat laatste is dat Pammie zegt, zou je ook een Feliwayverdamper op kunnen hangen. Hier werkt ie heel goed voor onze stresskip.
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Wo 29 Dec 2010, 14:43

Wat een zorgenkinders.... ik weet niet hoe jij tegenover -maatwerk- homeopathie, bloesemtherapie ed staat,
maar daar moet ik steeds aan denken als je verhaal lees
Ik weet dat Astrid [Borke op t forum] een heel fijn adres heeft, ik ga even zoeken of ik de link nog ergens heb, maar er zijn natuurlijk meer mensen die je daar in kunnen begeleiden

Gevonden: http://www.homeo-natura.nl
Laatst gewijzigd door Too op Wo 29 Dec 2010, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”