Geen groentemix en slecht vis... welke percentages?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Alba
5-sterren

Berichtdoor Alba » Wo 15 Dec 2010, 20:26

Ik ben bezig voor Alba weer een berekend menu te maken nadat ze een aantal maanden alleen KVV heeft gegeten en sinds een tijdje ook weer vleesbot, spiervlees en orgaan naast de KVV.
We willen in eerste instantie half KVV en half BARF geven, waarbij ik de BARF helemaal 'uitgerekend' wil hebben (is ook makkelijker als we het aandeel BARF willen verhogen).

Maar, groentemix eet ze gewoon echt niet. Alles is geprobeerd, ze is echt van mening dat groente géén eten is. Op zich heb ik niet het idee dat ze iets mist dus dat vind ik niet zo'n groot probleem.
Verder eet ze vis nog maar heel slecht. Makreel en haring heeft ze nooit lekker gevonden, alleen zalm vond ze pre-pubertijd erg lekker. Zalm van de droger vind ze wel te doen dus we gaan proberen om haar op die manier weer enthousiast te maken (eerst een tijdje op de droger en dat steeds verder afbouwen). Om zeker te zijn dat ze voldoende omega-3 binnen krijgt, krijgt ze capsules (die ze overigens gewoon zo uit de hand opeet ::)).

Mijn probleem is alleen, wat doe ik met de percentages als groente?
Mét vis worden de percentages dan als volgt, denk ik:
50% vleesbot
20% spiervlees
20% orgaan
10% vis

Stel dat vis ook echt wegvalt? Wie heeft ervaring/advies?
Lizzy
Moderator

Re: Geen groentemix en slecht vis... welke percentages?

Berichtdoor Lizzy » Do 16 Dec 2010, 07:42

Ik zou zeggen 50% vleesbot, 20% orgaan, 30% spiervlees.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”