dierenartsen die bekend zijn met syringomelia in de omgeving Rotterdam

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
marnou
2-sterren

dierenartsen die bekend zijn met syringomelia in de omgeving Rotterdam

Berichtdoor marnou » Ma 29 Nov 2010, 20:37

Voor het cavaliertje van mijn in oktober overleden vriendin ben ik op zoek naar een dierenarts in de omgeving Rotterdam/krimpen aan de Lek/Gouda/Gorinchem die goed op de hoogte is van de aandoening syringomelia.

De plaatselijke dierenarts heeft aangegeven er niets van af te weten.

Tommie heeft waarschijnlijk twee weken geleden een pijnaanval gehad en vertoont ook verder een aantal verschijnselen van deze ziekte o.a. het bijten aan de poten en het happen in de lucht. Er zal wel een scan worden gemaakt in Best bij dr. Noorman, maar de behandeling moet wel worden gedaan door een dierenarts in de buurt van zijn woonplaats.
Wie kan ons helpen en weet er in éen de genoemde omgeving?

Groetjes,
Marnou
Laatst gewijzigd door marnou op Ma 29 Nov 2010, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Nynke
5-sterren

Re: dierenartsen die bekend zijn met syringomelia in de omgeving Rotterdam

Berichtdoor Nynke » Di 30 Nov 2010, 10:21

Mijn dierenarts, WHG dierenartsen op de Pascalweg in R'dam weet er wel vanaf, maar Jeppe heeft weinig last, dus hij is niet echt onder behandeling zeg maar  :-\ :-\

Sowieso is het een moderne kliniek, ze houden de vakkennis goed bij (vind ik) omdat er regelmatig DA's vers van de opleiding zijn.
hamada
5-sterren

Re: dierenartsen die bekend zijn met syringomelia in de omgeving Rotterdam

Berichtdoor hamada » Wo 08 Dec 2010, 18:21

een informatieve website is
http://members.upc.nl/j.teunissen83/forum.htm
Daar is ook het medicatieschema van Claire Rushbridge te vinden en nog meer info.
Ook als je googled op Mandigers+syringo vind je actuele informatie die ook in vakliteratuur van je DA is verschenen als het goed is.
Met het medicatieschema en de overige info zou je dierenarts in ieder geval adequaat de medicatie moeten kunnen voorschrijven. Medicatie zoals gabapentine moet je bij de apotheek halen, omdat het een humaan geneesmiddel is, maar met een recept van je DA moet dat geen probleem opleveren.
Sterkte met je zoektocht en hopelijk lukt het het hondje stabiel te krijgen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”