huidprobleem door gisten.

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

anitasmit
1-ster

Berichtdoor anitasmit » Ma 29 Nov 2010, 17:51

Wat kan ik doen met onze Fellow (tibetaanse terrier) die erg gevoelig op de huid is.
2 jaar geleden heb ik hem gewassen met een anti-schimmel middel, zijn haren houd ik kort, zodat hij toch minder jeuk heeft.
Hij heeft niet een echt "gisten"-huid, maar wel donker gekleurd.
Hij deed het afgelopen jaar heel goed op eukanuba sensitive skin(omega 3) maat nu heeft hij toch weer jeuk.
Iemand adviseerde me om rauw voer te gaan geven omdat er minder granen in zit...
wie kan me helpen?
Groetjes Anita
tt-tjes
5-sterren

Re: huidprobleem door gisten.

Berichtdoor tt-tjes » Ma 29 Nov 2010, 18:38

Zijn het wel gisten? Is hier een kweek van gemaakt bij de DA. Rauw voeren is altijd beter dan brokken. Je weet dan precies wat je je hond geeft.
pallas
5-sterren

Berichtdoor pallas » Ma 29 Nov 2010, 19:09

Heb je ook het bloed laten nakijken? Een zwarte huid en jeuk kan o.a. door schildklier problemen komen.

Als je makkelijk wil beginnen kan je een kant en klaar vervoer (KVV) kopen. Carnibest heeft een diabetes versie die helemaal geen koolhydraten bevat (dus ook geen rijst).

En verder hier op BP heel veel gaan lezen en veel vragen stellen, dan kom je er wel!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”