Zymoral

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Zymoral

Berichtdoor Barfplaats

ellyenrob
4-sterren

Zymoral

Berichtdoor ellyenrob » Za 27 Nov 2010, 10:24

Mijn hond krijgt nu Zymoral door zijn eten, omdat er vermoed wordt dat zijn
alvlees het niet goed doet.
We waren gisteravond(vrijdag) in de kliniek, maar omdat het weekend voor de deur
stond kon er geen bloed opgestuurd worden.
maandag of dinsdag wordt er bloed afgenomen en opgestuurd.
Maar de Zymoral moet 15 minuutjes inwerken in zijn vlees, maar vanmorgen wilde hij zijn eten niet
nu wil ik het strakkis weer aanbieden, maar dan zit de Zymoral wel 2 uur door zijn eten, kan dat kwaad?
charmed
5-sterren

Re: Zymoral

Berichtdoor charmed » Za 27 Nov 2010, 11:12

Waarom neem je geen vlees met verse pancreas? Deze moet op 30*C gevoerd worden. Dat werkt ten eerste veel beter als de zymoral en is ook nog eens veel beter voor de hond zelf.

Je kan van Carnibest kan je een pancreas versie voeren. Gewoon zijn portie eten in een boterhamzakje in warm kraanwater leggen en even wachten en voeren.
ellyenrob
4-sterren

Berichtdoor ellyenrob » Za 27 Nov 2010, 11:53

charmed schreef:Waarom neem je geen vlees met verse pancreas? Deze moet op 30*C gevoerd worden. Dat werkt ten eerste veel beter als de zymoral en is ook nog eens veel beter voor de hond zelf.

Je kan van Carnibest kan je een pancreas versie voeren. Gewoon zijn portie eten in een boterhamzakje in warm kraanwater leggen en even wachten en voeren.

Omdat is gisteravond pas te horen kreeg dat het mogelijk een alvleesklier probleem is.
En ik me daar nog niet op hebt ingelezen
Maar ik ga kijken voor CB Pancreas, bedankt voor de tip
de Meiden
5-sterren

Berichtdoor de Meiden » Za 27 Nov 2010, 12:31

Ik geef er ook zymoral bij, maar niet 15 min van te voeren hoor, voer in de bak een schepje poeder erbij en eten, staat ook niet op de bijsluiter dat dit moet...
Je hebt iid kvv met verse pancreas, je kan ook verse pancreas kopen en aan de voeding toevoegen.
Het gaat voornamelijk om het vet in het voer, zo mager mogelijk en zo fijn mogelijk, evt koken dat verhoogd de verteerbaarheid.
Zo krijgt de alvleesklier zo veel mogelijk rust..
Sterkte en hopelijk valt het mee,bij een alvleesklierprobleem heeft de hond meestal veel pijn....
ellyenrob
4-sterren

Berichtdoor ellyenrob » Za 27 Nov 2010, 12:53

de Meiden schreef:Ik geef er ook zymoral bij, maar niet 15 min van te voeren hoor, voer in de bak een schepje poeder erbij en eten, staat ook niet op de bijsluiter dat dit moet...
Je hebt iid kvv met verse pancreas, je kan ook verse pancreas kopen en aan de voeding toevoegen.
Het gaat voornamelijk om het vet in het voer, zo mager mogelijk en zo fijn mogelijk, evt koken dat verhoogd de verteerbaarheid.
Zo krijgt de alvleesklier zo veel mogelijk rust..
Sterkte en hopelijk valt het mee,bij een alvleesklierprobleem heeft de hond meestal veel pijn....

Dank je wel voor de uitleg.
Maandag ga ik bloed op alles laten onderzoeken en dan weten we hopelijk wat er echt
aan de hand is.
Thunder is wel erg stilletjes en wil maar in de bench liggen.
Hij is duidelijk onhappy
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Za 27 Nov 2010, 21:33

ellyenrob schreef:Omdat is gisteravond pas te horen kreeg dat het mogelijk een alvleesklier probleem is.
En ik me daar nog niet op hebt ingelezen
Maar ik ga kijken voor CB Pancreas, bedankt voor de tip
Begrijpelijk, ik hoop dat je snel weet wat er aan de hand is!
ellyenrob
4-sterren

Berichtdoor ellyenrob » Za 27 Nov 2010, 22:42

We zitten hier met knopen in onze magen.
Ben bang dat het echt iets ernstigs is.
Gelukkig heeft hij vandaag 4x zijn beetje eten er in gehouden.
En vanavond stond hij weer even te kwispelen.
Hij krijgt nu kvv of gemalen spul.
Vandaag was de zalmdag die heb ik voor hem maar overgeslagen.
Heb echt met hem te doen, hij is zo stil en down, normaal maakt hij tijdens de wandelingen koprollen op
het gras, nou dat is er echt bij nu.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”