wanneer fruit

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

wanneer fruit

Berichtdoor Barfplaats

rosmin
5-sterren

wanneer fruit

Berichtdoor rosmin » Wo 24 Nov 2010, 18:05

Sinds een paar weken krijgen mijn honden rauw te eten en dat vinden ze errugh LEKKER!
Tot nu toe voer ik iedere dag compleet, omdat aparte orgaandagen teveel diarree gaven bij een van de twee. Bij de eerste groentemix had ik ook nog de stommiteit begaan om een appeltje mee te mixen. Dat hebben we geweten; de volgende ochtend een gigastank in de gang en een hoop derrie ;-( Daarna heb ik eigenlijk direct het orgaanvlees met meer bot gecombineerd en de porties kleiner gemaakt en natuurlijk GEEN appel meer gegeven bij de groente. En nu gaat het zo goed dat ik binnenkort de hoeveelheden orgaan per keer langzaam ga opvoeren zodat ik niet meer iedere dag met heel veel bakjes loop te rommelen. En dan weer kijken hoe dat gaat.  Qua bot krijgen ze nu nog alleen kippen-en eendennekken, maar volgende week ga ik verder met kippenrug/ parelhoenvleugel.
Mijn vraag aan jullie is of jullie fruit geven? En geef je dat dan als tussendoortje/ beloning of toch gemengd met iets?
Het eten van groente is geen probleem; in mijn menu geef ik ca. 10% groente.
HannekeKjell
5-sterren

Re: wanneer fruit

Berichtdoor HannekeKjell » Wo 24 Nov 2010, 19:53

Welkom op Barfplaats  :)

Wat vervelend dat jouw honden zo heftig reageren op een appeltje door de groentenmix. Ik heb dit soort reacties nog niet eerder gelezen.
Wel winderigheid als ze daar gevoelig voor zijn, maar verder niet.
Mag ik vragen wat je ze nog meer had gegeven die dag?
Als je bijvoorbeeld een vette vleessoort (eend, geit, lam oid) en groentenmix gegeven had, of orgaan en groentenmix (en geen vleesbot erbij) dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar dan zou het niet van het appeltje komen.

Kjell krijgt ook groentenmix waar een paar appeltjes door zitten en als ik aan het wandelen ben eet ik soms een stuk fruit waar hij dan een paar stukjes van krijgt. En dat was het wel wat fruit betreft.

Iedere dag compleet voeren is inderdaad een behoorlijke klus met portioneren.
Misschien is het een idee om elke dag vleesbot te geven en daarbij dan afwisselend orgaan of spiervlees.
Ik voer nu bijvoorbeeld 7 dagen vleesbot, 4 dagen spiervlees en 3 dagen orgaan.
Dan hoeft je in ieder geval niet voor iedere dag vleesbot, spiervlees en orgaan porties te maken.
rosmin
5-sterren

Berichtdoor rosmin » Wo 24 Nov 2010, 21:05

Het is alweer een tijdje geleden, maar het appeltje-groentemixje was inderdaad gecombineerd met orgaanvlees en wat vleesbot. Ik denk dat de lever in combinatie met de mix de boosdoener is geweest. Nu ik minder orgaan in een keer geef en dit combineer met vleesbot gaat het goed. Als ik lever geef, dan laat ik nog even de kook er over komen, dan wordt het opgegeten, maar ze eten het al rauwer dan in het begin. En nier moet voor Sam in kleine stukjes worden gesneden, want anders vist ie het uit zijn bak en laat ie het links liggen.  
Tijdens het uitlaten heb ik altijd wel iets lekkers bij me  (gedroogde long/ spiervlees) , maar het is een goed idee om dan ook een keer  fruit mee te nemen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”