Groentenmix sapcentrifuge wat ging er mis???

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Di 23 Nov 2010, 07:19

Gisteren heb ik voor het eerst groentenmix in de sapcentrifuge gemaakt. De groenten gingen er echt in no time door heen en het sap zag er goed uit. Maar.... toen ik het achterblijfsel uit de sapcentrifuge ging halen zag ik er nog redelijk grote stukjes (witte) kool in zat en ook van de courgette zag ik nog hele zaden.

Heb ik iets verkeerds gedaan? Moest de stand hoger (ik heb hem alleen op aan gezet) en wat kan ik nu doen om de mix fijner te krijgen? Gooi ik alles nog eens door de sapcentrifuge of beter door de keukenmachine???
pallas
5-sterren

Re: Groentenmix sapcentrifuge wat ging er mis???

Berichtdoor pallas » Di 23 Nov 2010, 10:19

Ik zou het met een blender of een staafmixer of in de keuekmachien gooien. Als je dat met voldoende vocht doet is het echt wel fijn genoeg om te geven hoor.
Dat er nu nog wat stukjes zijn ligt gewoon aan het soort sapcentrifuge wat je hebt. Ik dnek dat je alleen héél fijn pulp krijgt bij de hele dure :-\
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Di 23 Nov 2010, 10:27

Ik heb deze keukenmachine van Philips: http://www.wehkamp.nl/huishoudapparatuu ... 64_761929/

De volgende keer zal ik hem eens op de hoogste stand zetten. Voor nu dan maar even in de blender gooien. Een staafmixer heb ik niet meer.
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Di 23 Nov 2010, 10:30

Ik heb precies dezelfde Nicole  :) :) 

Ik laat de kleine stukjes groente altijd gewoon in de mix zitten, dat poepen ze dan wel weer uit  ;)

Ik denk dat het komt omdat de trechter niet helemaal aansluit op het metalen snij-geval, waardoor er soms stukjes naast het mes komen. Bij mij is het meestal bij bonen trouwens  ::) ::)
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Di 23 Nov 2010, 10:32

Op welke stand zet jij hem, Nyncke? Ik heb hem alleem op aan gezet. Misschien had ik hem hoger moeten zetten?
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Di 23 Nov 2010, 10:32

Benjy en Misty schreef:Op welke stand zet jij hem, Nyncke? Ik heb hem alleem op aan gezet. Misschien had ik hem hoger moeten zetten?

Ik zet hem ook alleen maar op aan, dan maakt ie al genoeg herrie  :D :D :D :D :D
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Di 23 Nov 2010, 10:33

Hahahahahaha, ja herrie maakt ie genoeg.  ;D
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Di 23 Nov 2010, 14:14

Benjy en Misty schreef:Gisteren heb ik voor het eerst groentenmix in de sapcentrifuge gemaakt. De groenten gingen er echt in no time door heen en het sap zag er goed uit. Maar.... toen ik het achterblijfsel uit de sapcentrifuge ging halen zag ik er nog redelijk grote stukjes (witte) kool in zat en ook van de courgette zag ik nog hele zaden.

Heb ik iets verkeerds gedaan? Moest de stand hoger (ik heb hem alleen op aan gezet) en wat kan ik nu doen om de mix fijner te krijgen? Gooi ik alles nog eens door de sapcentrifuge of beter door de keukenmachine???

Nou koop ik regelmatig courgette maar ik heb er nog nooit zaden in gezien  :-\
Bij mij gaat trouwens alles in de keukenmachine. Zolang ik die maar niet te snel te vol prop wordt alles keurig tot moes gemalen.  ;)
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Di 23 Nov 2010, 14:28

Wanneer je kleine courgettes hebt zie je deze inderdaad niet maar dit was een te groot uitgevallen courgette uit eigen kweek en dan hebben ze wel zaden net als een komkommer.
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Di 23 Nov 2010, 15:21

Met welke kom heb je het gedaan? Ik gooi het altijd eerst in de grote kom, met de groffe rasp (zoals worteltjes, courgette, komkommer). Daarna doe ik beetje bij beetje in de blender (groente zoals taugé doe ik daar rechtstreeks in, hoeft niet eerst geraspt te worden). Ik vind dan echt geen stukjes meer terug hoor  ;)
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Di 23 Nov 2010, 16:02

*Natasja* schreef:Met welke kom heb je het gedaan? Ik gooi het altijd eerst in de grote kom, met de groffe rasp (zoals worteltjes, courgette, komkommer). Daarna doe ik beetje bij beetje in de blender (groente zoals taugé doe ik daar rechtstreeks in, hoeft niet eerst geraspt te worden). Ik vind dan echt geen stukjes meer terug hoor  ;)

Ok, je gebruikt dan eigenlijk gewoon eerst de keukenmachine en dan de blender, de sapcentrifuge dus niet?
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Di 23 Nov 2010, 17:25

Benjy en Misty schreef:Ok, je gebruikt dan eigenlijk gewoon eerst de keukenmachine en dan de blender, de sapcentrifuge dus niet?

Zo doe ik het inderdaad.
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Di 23 Nov 2010, 17:38

*Natasja* schreef:Zo doe ik het inderdaad.

Ok, ik had dus de sapcentrifuge gebruikt. Bedankt voor de tip, volgende keer probeer ik het ook zo.
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Wo 24 Nov 2010, 23:04

*Natasja* schreef:Met welke kom heb je het gedaan? Ik gooi het altijd eerst in de grote kom, met de groffe rasp (zoals worteltjes, courgette, komkommer). Daarna doe ik beetje bij beetje in de blender (groente zoals taugé doe ik daar rechtstreeks in, hoeft niet eerst geraspt te worden). Ik vind dan echt geen stukjes meer terug hoor  ;)

Vandaag nog eens getest. Wat ging het goed en wat was ik snel klaar!!! Ik kan het nog niet geloven!  :) :) :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”