Vraagje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vraagje

Berichtdoor Barfplaats

LSA
1-ster

Vraagje

Berichtdoor LSA » Ma 22 Nov 2010, 21:56

Mijn hond krijgt nu dagelijks kvv, en na wat googlen kwam ik hier terecht. Ik wil straks beginnen met 5 of 6 dagen kvv en 1 of 2 dagen barf, maar heb eerst nog erg veel te lezen hier!  ;D
Maar als ik 1 a 2 dagen dat geef, moet ik me dan ook bezig houden met al die percentages?

Ik wil eerst af en toe dingetjes tussendoor geven, kijken of ze het wel wil eten want madam is een moeilijke eter. ::)
Kan ik om eerst wat kleine dingetjes te proberen, niet iets uit de supermarkt kopen gewoon en zo ja wat dan?
Ook heb ik hier van de supermarkt wilde zalmfilets in de vriezer liggen die niemand hier lust  :biggrin2: mogen de honden dat wel?
Migudu

Re: Vraagje

Berichtdoor Migudu » Ma 22 Nov 2010, 21:59

Nee, als je 1 of 2 dagen barf geeft, hoef je je niet druk te maken om de percentages.
De kvv is wel een complete versie, neem ik aan?

Groetjes,
Gerda
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Ma 22 Nov 2010, 22:01

Wat Gerda al zegt hoef je idd, als je de andere dagen complete kvv voert, niet zo op de percentages te letten.
Wel handig is op te letten dat je in die dagen niet alleen vleesbot of alleen orgaan voert omdat het ander ook wel erg scheef gaat.

Hier staat het nog wat uitgebreider uitgelegd: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,72140.0.html
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Ma 22 Nov 2010, 23:49

Je kan gerust wat in de supermarkt kopen om uit te proberen: kippevleugeltjes, kippedijtje, drumstickie, kippehartjes, kippelevertjes. Lapje spiervlees van paard of rund of lam wordt wel beetje prijzig. En de zalmfilets mogen ze ook. Misschien kan je een konijneboutje (afgeprijsd) scoren. Er ligt nu allerlei (pseudo)wild in de supermarkt.
Géén mergpijpjes kopen!
Als je een islamitische slager/supermarkt in de buurt hebt kan je daar aan  lamsniertje/lamshart/lamslever komen.
Eigenlijk kan je alle spiervlees en orgaan uitproberen zolang het niet van het varken komt.
HannekeKjell
5-sterren

Berichtdoor HannekeKjell » Di 23 Nov 2010, 06:25

Welkom op Barfplaats  :)
jara
4-sterren

Berichtdoor jara » Di 23 Nov 2010, 10:01

Welkom hier op BP.

Ik ben net zo begonnen als jou, zelfde vraag en idee (hoofdzakelijk KVV geven en af en toe BARF), maar pas op het is verslavend, binnen 2 weken was ik (althans mijn hond) volledig over op Barf  ;D

En je kunt idd goed beginnen met kipvleugeltjes etc. vanuit de supermarkt. Zaterdag eind van de dag is een goed moment om in te slaan  ;).

Groet Allard
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Di 23 Nov 2010, 10:32

als je kipvleugeltjes geeft, moet je die wel in het bochtje even inknippen  :) :)

Ik zou, als barf-deel dan wel de dingen geven die niet in de kvv zitten  ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”