lus ik niet

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

lus ik niet

Berichtdoor Barfplaats

signmodel
5-sterren

lus ik niet

Berichtdoor signmodel » Za 20 Nov 2010, 12:16

we zijn  nu bijna een jaar aan het barfen maar t lukt nog steeds niet helemaal.

kvv eten ze hier maar al te graag, maar haas, wild, paard en vooral organen gaan er met lange tanden of helemaal niet in.

soms doen ze 2 dagen met een maaltijd. tja als ze honger hebben gaan ze wel eten maar eigenlijk willen de mannen hier alleen maar kippen en eenden botten/ vlees en schaap en rund lusten ze ook wel maar dan is t menu voor hun wel compleet.

soms liggen ze echt met knorrende maagjes en vind ik t zo sneu voor hun.

heeft er iemand nog tips of ideeen??
(koken, gekookt water werkt niet)

alvast bedankt namens de buikjes van job en max.
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: lus ik niet

Berichtdoor Mevroi Kruim » Za 20 Nov 2010, 12:59

Zijn je honden goed gezond? Zijn ze niet graatmager? Ben je veel bezig met proberen ze aan het eten te krijgen?
Zo ja, dan zou mijn advies zijn: 2 dagen niks (bij volwassen honden) en dan beginnen met 1/4 maaltijd. Gaat die op, dan kun je de volgende dag 1/2 maaltijd geven. Hou dat dan een aantal dagen vol. Gaat de 1/4 maaltijd niet op, dan weer 1 dag niks en met 1/8 maaltijd beginnen.
Maaltijd betekent bak neerzetten en weglopen zonder enig commentaar, 5 minuten later terugkomen en bak weghalen zonder enig commentaar. Volle of lege bak maakt niet uit, ze krijgen 5 minuten om te eten en niet meer.

Vaak krijgen slecht etende honden net iets te veel waardoor ze eigenlijk geen honger hebben. Aardige bezorgde baasjes schieten dan in de stress als de honden niet of niet alles opeten en gaan allerlei pogingen ondernemen om het overtollige eten er toch in te krijgen. Etenstijd wordt dan dus een stressvolle periode voor honden en bazen waardoor de honden nog slechter eten. Ook levert het ze veel aandacht op om de hap te laten staan en veel honden vinden dat belangrijker dan volle maag.
signmodel
5-sterren

Berichtdoor signmodel » Za 20 Nov 2010, 16:20

tja als je het zegt dan valt het wel mee. job mag wel wat gewicht erbij krijgen, max kan t wel hebben. maar idd de aandacht............
ik denk dat we het probleem meteen bij de baas vinden.
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Za 20 Nov 2010, 20:07

;D ;D dat was gelijk de vinger op de zere plek!

Een beetje 'tough love' zou weleens de oplossing kunnen zijn.... succes!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”