grazende honden

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

grazende honden

Berichtdoor Barfplaats

evds
5-sterren

grazende honden

Berichtdoor evds » Do 18 Nov 2010, 23:01

Eten jullie honden ook zo veel lang gras? Momenteel is het echt een rage hier. Als ik even stil sta en er groeit ergens gras met lange stengels dan lijkt het wel of ik met een kudde honden op pad ben (ipv met schapen).

Weet iemand waar die graasbehoefte vandaan komt en of je er wat mee/aan moet doen?
Nynke
5-sterren

Re: grazende honden

Berichtdoor Nynke » Do 18 Nov 2010, 23:05

Geef je regelmatig groente?

Ik heb het idee dat als ze een tijd geen groente gekregen hebben, ze meer gras eten  :-\ :-\
evds
5-sterren

Berichtdoor evds » Do 18 Nov 2010, 23:08

Nynke F schreef:Geef je regelmatig groente?

Ik heb het idee dat als ze een tijd geen groente gekregen hebben, ze meer gras eten  :-\ :-\

Ik geef maar af en toe groente  :-[  en probeer dat te ondervangen met vuile (echte vuile) hertenpenzen maar die heb ik al heel lang niet gehad. Zou het dan een gebrek aan het een of ander kunnen zijn  :-\
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Do 18 Nov 2010, 23:11

Max en Laika zijn ook van die koeien, Scotch eet alleen gras als hij iets in zijn maag heeft dat eruit moet. Maar Max en Laika mogen graag een hapje berm meepikken, terwijl ze toch 7% groente krijgen iedere week. Ik weet ook niet waar het aan ligt; ze hebben verder nergens last van.
evds
5-sterren

Berichtdoor evds » Do 18 Nov 2010, 23:19

Ik ben lui als het om eten maken gaat  ::) en groetenmixen moet ik altijd behoorlijk opwaarderen met vis/vlees anders motten ze het niet. Vooral kaina niet.  Dat heeft voor mij de lol er een beetje voor afgedaan maar ik wil ook niet dat ze ergens(vit?) tekort aan hebben.

Gras eten om te spuggen doen ze hier ook wel, heel af en toe, maar dit is anders ze gaan gewoon gezellig staan grazen  ::)
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Vr 19 Nov 2010, 00:11

Tja, je zou natuurlijk kunnen volstaan met gekookte groente van jezelf (als tafelrestje), dat is in ieder geval beter dan niets, denk ik. Al garandeert het dus niet dat je honden dan ophouden met grazen, als ik die van mezelf als voorbeeld neem.
Naja, beter dat ze grazen dan dat ze met opgevoerde brommers bejaarde vrouwtjes van hun tas beroven! ;D
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Vr 19 Nov 2010, 00:19

Cis en Tor waren net kleine koetjes en aten elke dag wel 'n paar happen gras, Bo en de Sprinkhaan doen ook hun best in ons eigen tuin
en onderweg word er ook altijd naar speciale gras sprietjes gezocht.
Ze hoeven er nooit van te kotsen, ze vinden het gewoon lekker.
HannekeKjell
5-sterren

Berichtdoor HannekeKjell » Vr 19 Nov 2010, 00:59

Kjell graast in de periodes dat hij in de rui is.
Nou moet ik zeggen dat het me al opgevallen is dat het dit jaar veel minder is.
Het enige verschil met andere jaren is dat hij nu BARF te eten krijgt, inclusief groentenmix.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 19 Nov 2010, 07:47

Ik hoorde laatst dat het een omega 3 tekort zou kunnen zijn die ze proberen op te vullen. Ik geloof daar echter niks van want mijn honden grazen ook en krijgen omega 3 genoeg binnen.
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Vr 19 Nov 2010, 09:44

Hier heb ik ook 3 grazers, meestal zijn het de border collie's die dat doen.
Gaan echt leuk met z'n allen voor koe spelen  :biggrin2:

Ze krijgen hier genoeg groente en omega 3, dus daar geloof ik niet zo in.
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Vr 19 Nov 2010, 09:59

hier ook grazers, en volgens mij komen ze dan niets tekort maar vinden ze het gewoon lekker
C@rine
5-sterren

Berichtdoor C@rine » Vr 19 Nov 2010, 10:04

Ook hier grazers , en krijgen groentenprut en omega 3.
Van de week stonden ze zelfs aan het kuilgras!
smulpaap
5-sterren

Berichtdoor smulpaap » Vr 19 Nov 2010, 10:29

Hier hebben ze die momenten ook hoor , alle vier .... het zijn net grasmaaiers , nat gras in de vroege ochtend is hier favoriet , en ook hier nergens last van behalve een onverteerde graspriet die uit hun kont hangt tijdens het poepen ,  dan kunnen ze heel zielig doen want die spriet zit in de weg  ::)  spugen etc doen ze nooit en ze eten allemaal netjes hun groenten visjes enz
Maar wat mij betreft liever wat snoepen van gras dan van smerige bonzo drollen , en die slaan ze gelukkig over
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Vr 19 Nov 2010, 11:06

Benjy deed het ook altijd heel veel. Op de cursus waar ik toen zat zei de trainster dat het kwam van stress of maagproblemen door verkeerde voeding (zij geeft Carnibest en heeft het nodige geleerd van en over voeding) Ik merk ook wel dat Benjy het tijden niet veel doet en dan ineens weer begint. De laatste tijd zie ik het hem niet meer doen. Hij eet nu 1½ jaar BARF en altijd groenten. Wat bij hem ook wel speelde, denk ik, was verveling tijdens het uitleggen van een oefening op cursus.
Alba
5-sterren

Berichtdoor Alba » Vr 19 Nov 2010, 11:16

Verklaring van iemand die ook 'in de paarden' zit: als het kouder wordt, zetten grassen bepaalde stoffen om in suikers. Dat doet het gras zodat het minder snel bevriest. Die suikers vinden honden heel lekker.
Alba graast inderdaad 's morgens, als ze het doet, dan zijn die suikers op z'n hoogst.

Op de training vind ik het opvallend dat bijna alle honden aan het gras stonden te knabbelen toen het inderdaad voor het eerst weer koud was geweest, echt ineens alle koppies op de grond en proberen te knagen (lukt niet zo best, kort gras natuurlijk).
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”