Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door rem78
#1820932
Hallo,

Ik heb veel gelezen op dit forum, "Natuurlijke Voeding" en de homepage van Tom Longsdale. En heb een menu opzetje gemaakt voor mijn DH van 1 jaar oud en ca. 30 kg. Ik hoor graag van jullie wat jullie er van vinden.

Ma 1/2 Lamskop + lam/schaapsnijsels 250 gr. + 2 rauwe eieren (met schil)
Di Lamspens heel 800 - 1200 gr.
Woe Runderhart 250 gr. -lever 150 gr. en -nieren 60 gr.
Don Kopvlees 500 gr. + schapenvet 100 gr.
Vrij Lamspens heel 800 - 1200 gr.
Za Kippenpoten 1000 gr.
Zon Zalm (heel) + 250 gr. biogarde + appel (zonder klokhuis)

1/2 Lamskop wordt vanwege zijn hardheid een keer in de 3 weken gevoerd en wordt afgewisseld met 400 gram Lamsribben of 350-400 gram Lamsnek. De pensen zijn vuil en varieren van gewicht. Ik heb ze bevroren van de Islamitische slager meegekregen. Is het zo akkoord. Ideeen en suggesties zijn van harte welkom.

Erg bedankt allemaal!
#1821252
Welkom op Barfplaats  :)

Ik zou je ook aan willen raden om met zachtere vleesbotten te beginnen.
Verder zie ik maar 3 diersoorten + vis, misschien kan je de lamskop verruilen voor bijvoorbeeld parelhoenkarkassen, eendenkarkassen of konijnruggen o.i.d., dan heb je geschikte vleesbotten voor beginners en breid je daarmee ook nog het aantal soorten uit.

Verder zou het kunnen zijn dat je hond de afvalstoffen van de brokken eruit aan het gooien is, ontgiften dus, en dat ie daarom jeuk heeft.
#1821449
Hoi, welkom hier!

Ik zou ook geen lamsbotten geven aan een hond die niet minstens een tijd rauwe voeding krijgt.
Er kunnen ongelukken gebeuren bij honden die nog brok eten en die je een te hard bot geeft.
Denk dan aan een verstopping, ik vindt het eng dat je dit risico wil lopen.
Honden die al gewent zijn aan barf en dit al een tijd eten kunnen dit wel aan (mits van jonge dieren) omdat hun maagzuur zuurder wordt en hun hele verteringsgestel hierop aangepast wordt.

Naast dit voer je wat veel orgaan, vooral omdat je 2x in de week pens voert (wat een orgaan is).
De percentages die we hier handteren zijn:
40-50% vleesbotten
15-20% orgaan (waarvan max. de helft pens)
0-15% groente
15-35% spiervlees
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door