weinig op de bak

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

weinig op de bak

Berichtdoor Barfplaats

Marja2705
1-ster

weinig op de bak

Berichtdoor Marja2705 » Za 06 Nov 2010, 19:21

Hoi,

Mijn twee katten van 2,5 jaar gaan maar 1 x per 48-60 uur naar de bak voor ontlasting. Ze plassen eenmaal per 24 uur. Ik vind dat erg weinig. Eerst gingen ze alle twee gemiddel 1 x per dag voor plassen en 1 maal per dag voor ontlasting.

De ene krijgt Bibi versvoer met hypoallergene brokjes (wegens een zware voedselallergie) en de ander vertikt bibi te eten en krijgt wel de hypoallergene brokjes maar daarnaast ZD. Ze eten prima en spelen als zeer jonge kittens. Het gaat eigenlijk heel goed met ze. Ze hebben een zachte buik dus helemaal geen enge symptonen.

Heeft iemand ook een probleem met de ontlasting en het plassen.
Weet iemand een oplossing?

Marja
Limpy
5-sterren

Re: weinig op de bak

Berichtdoor Limpy » Za 06 Nov 2010, 21:39

Je hebt je kattenprobleem nu in de hondenhoek gezet, ik zou ´m nog eens in de kattenhoek posten als ik jou was (effe naar beneden scrollen) krijg je wellicht meer antwoorden...
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Za 06 Nov 2010, 21:58

Vraag even een mod om je topic te verplaatsen...  ;)

1xdaags plassen vind ik wel weinig, mijn volledig vers etende dames plassen toch wel vaker... ik denk een keer of 3 per dag
Hier poepen ze gemiddeld 2x per dag, ze eten ook 2 maaltjes... 1x per dag of 2x in 3 dagen zou ik nog wel acceptabel vinden áls t dan nette drolletjes zijn

Misschien kun je een plonsje water aan Bibi/ZD toevoegen om iig wat extra vocht binnen te krijgen : als poes brok eet moet er ook meer vocht in
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”