KVV en een beetje barf..

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

KVV en een beetje barf..

Berichtdoor Barfplaats

Marchje
3-sterren

KVV en een beetje barf..

Berichtdoor Marchje » Vr 05 Nov 2010, 22:20

Ik ga binnenkort weer KVV voeren. Heb een poos FarmFood gevoerd omdat de prijzen van Duck me te hoog werden en ik me eerst beter wilde gaan inlezen in wat ik wilde gaan voeren ipv Duck. Nu heb ik min of meer besloten ook een beetje bij te gaan barfen, of ze als 'tussendoortje' en beetje barf te voeren (het begin is er en mezelf kennende duurt het 'beetje barfen' niet zo lang ;))

Als ik straks weer KVV ga voeren en ik combineer dit met kippenekjes en vis (bijv. zalmkoppen, kabeljauwkoppen), kan dat dan? Of is vis meer iets voor de verder gevorderde barfende honden?
pike
5-sterren

Re: KVV en een beetje barf..

Berichtdoor pike » Vr 05 Nov 2010, 22:47

Kippenekjes kan je zonder probleem geven maar een zalmkop vind ik toch wel iets voor de ietwat meer gevorderde barfhond. Dan kan je beter (een) sardientje(s) geven.  ;)
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Vr 05 Nov 2010, 22:51

Begin s met sardien of panharing..
Marchje
3-sterren

Berichtdoor Marchje » Vr 05 Nov 2010, 23:25

Oké, bedankt!

En, als ze wat verder gevorderd zijn en de visboer heeft bijvoorbeeld wat afval voor me (tsja, er rijden hier drie langs mijn huis per week dus als ik wat kan krijgen...) wat kan ik ze daar dan het beste van geven en wat niet?
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Za 06 Nov 2010, 19:05

Mukkus schreef:Oké, bedankt!

En, als ze wat verder gevorderd zijn en de visboer heeft bijvoorbeeld wat afval voor me (tsja, er rijden hier drie langs mijn huis per week dus als ik wat kan krijgen...) wat kan ik ze daar dan het beste van geven en wat niet?

Je moet er in ieder geval voor waken dat je geen zak met ingewanden krijgt, want dan ben je niet blij :-X :biggrin2:  Maar koppen van de standaard-visboervissies (zalm, schol, schar, ongezouten haring) kunnen goed. Evenals de graten waar de filets vanaf gesneden zijn. Zalmkop hoeft niet te hard te zijn, maar kan door de vetheid voor een beginnende barfer te vet zijn. Geef je 'm in het begin gedoseerd dan is er meestal niets aan de hand.
Kabeljauwkoppen zijn al snel te hard en veel honden vinden ze niet te knagen. Die zou ik dus niet aanpakken. (of je meot er een soepie van willen koken :biggrin2:)
Marchje
3-sterren

Berichtdoor Marchje » Za 06 Nov 2010, 20:41

Angelique schreef:Kabeljauwkoppen zijn al snel te hard en veel honden vinden ze niet te knagen. Die zou ik dus niet aanpakken. (of je meot er een soepie van willen koken :biggrin2:)

Mwah, daar voel ik dan weer niet zo veel voor :P
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Za 06 Nov 2010, 21:20

Ik zou ook zalmgraten vragen ! Ik kreeg er vanmiddag 1 van de visboer, die weegt wel 300-400 gram !
Elf
5-sterren

Berichtdoor Elf » Za 06 Nov 2010, 22:54

Gaat prima! Ik voer de honden ook hoofdzakelijk KVV en regelmatig een barfdagje tussendoor. Makreel vinden ze hier heerlijk, zalmkop ook maar 1 van de 2 honden gaat daarvan aan de diarree. Parelhoenkarkasjes, kippenpootjes, enz.. Als je honden geen barf gewend zijn zou ik wel met de beginnersdingetjes beginnen en langzaam uitbreiden.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”