paardenvlees gemalen van lupa

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

siempie73
3-sterren

Berichtdoor siempie73 » Di 02 Nov 2010, 16:00

Hoihoi,

In goed overleg met Chantal/ Jolanda lupa heb ik ipv paardenvlees snippers nu paardenvlees gemalen gehad.
Prima, geen probleem.

Toch net voor de securite even Jolanda gebeld of het gemalen spul ook alleen spiervlees is wat de snippers (neem ik aan ) zouden zijn.
Nu blijkt dat in de gemalen versie ook orgaan zit. Spiervlees met orgaan dus. Jolanda wist niet precies hoeveel orgaan.

Weet iemand de verhouding hiervan? Ik kom een beetje in de knoop met m'n menu, heb alles namelijk al voorverpakt pd (controlfreakje....)

Groetjes Simone
May Linn
5-sterren

Re: paardenvlees gemalen van lupa

Berichtdoor May Linn » Di 02 Nov 2010, 16:03

Dat is nieuw voor mij dat gemalen paardenvlees orgaan bevat.
Ik heb dit voorheen ook wel gekocht, maar wist dus van niks.

Lijkt me er lastig omdat je niet weet of er 5% of 40% orgaan in zit.
5% zou ik me niets van aantrekken, maar 40% wordt een ander verhaal.
Kan Jolanda dat niet navragen bij haar leverancier?
choopy
5-sterren

Berichtdoor choopy » Di 02 Nov 2010, 18:09

Ok, dat wist ik dus ook niet.
Ging er altijd vanuit dat dit gewoon spiervlees was...
mmm, das minder, want ik gebruik de gemalen paard voor Djilly en die mag bijna geen orgaan hebben ivm haar lever ontlastend dieet.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Di 02 Nov 2010, 18:54

raar er staat paardenvlees gemalen en apart paardenorgaan gemalen, dan zal ik er ook vanuit gaan dat gemalen paardenvlees enkel spier is........
BubbaBling
5-sterren

Berichtdoor BubbaBling » Di 02 Nov 2010, 18:54

Weet je dat wel zeker?
Vind het een beetje raar moet ik zeggen.
Wat ik ook vind is dat de kvv / barf leveranciers wat duidelijker moeten zijn met wat er in de producten zit!
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Di 02 Nov 2010, 20:07

Daarom heb ik zo,n hekel aan gemalen spul,je moet maar vertrouwen op de mooie blauwe ogen van de producent/verkoper.
BubbaBling
5-sterren

Berichtdoor BubbaBling » Di 02 Nov 2010, 20:10

ulla schreef:Daarom heb ik zo,n hekel aan gemalen spul,je moet maar vertrouwen op de mooie blauwe ogen van de producent/verkoper.

Nou als t hele mooie blauwe ogen zijn ben ik zo over stag  ;D
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Di 02 Nov 2010, 20:13

BubbaBling schreef:Nou als t hele mooie blauwe ogen zijn ben ik zo over stag  ;D

:biggrin2: ;D
siempie73
3-sterren

Berichtdoor siempie73 » Di 02 Nov 2010, 21:13

vanaalst schreef:raar er staat paardenvlees gemalen en apart paardenorgaan gemalen, dan zal ik er ook vanuit gaan dat gemalen paardenvlees enkel spier is........

klopt, heb ik haar ook gevraagd. Ze dacht dat dat al veranderd was op de site omdat dit dus niet goed zou zijn. Ze ging het nu snel wijzigen.
Maar in paardenvlees gemalen zit dus ook orgaan. Zal anders nog maar eens bellen of ze er achter kan komen hoeveel orgaan erin zit.
Dit product is een vd weinige producten die ze kant en klaar verpakt aangeleverd krijgen.

Groetjes Simone
choopy
5-sterren

Berichtdoor choopy » Di 02 Nov 2010, 22:23

siempie73 schreef:klopt, heb ik haar ook gevraagd. Ze dacht dat dat al veranderd was op de site omdat dit dus niet goed zou zijn. Ze ging het nu snel wijzigen.
Maar in paardenvlees gemalen zit dus ook orgaan. Zal anders nog maar eens bellen of ze er achter kan komen hoeveel orgaan erin zit.
Dit product is een vd weinige producten die ze kant en klaar verpakt aangeleverd krijgen.

Groetjes Simone

Ok, dat wordt hier dus geen gemalen paard meer, anders krijgt Djilly veel te veel orgaan binnen.
Geen zin i dat ze weer een acute leverontsteking krijgt, dan maar snippers of ander vlees. Nadeel bij haar is dat ik er medicatie door moet mengen, aangezien madam dat niet blieft als ik dat los in de bak of over het vlees heen strooi.
siempie73
3-sterren

Berichtdoor siempie73 » Di 02 Nov 2010, 22:36

choopy schreef:Ok, dat wordt hier dus geen gemalen paard meer, anders krijgt Djilly veel te veel orgaan binnen.
Geen zin i dat ze weer een acute leverontsteking krijgt, dan maar snippers of ander vlees. Nadeel bij haar is dat ik er medicatie door moet mengen, aangezien madam dat niet blieft als ik dat los in de bak of over het vlees heen strooi.

Jamaarjamaar  ik weet dus niet hoeveel orgaan erin zit. Mss is het wel te verwaarlozen. Maar jij moet dat natuurlijk wel zeker weten....
choopy
5-sterren

Berichtdoor choopy » Wo 03 Nov 2010, 10:43

siempie73 schreef:Jamaarjamaar   ik weet dus niet hoeveel orgaan erin zit. Mss is het wel te verwaarlozen. Maar jij moet dat natuurlijk wel zeker weten....

Juist, Djilly mag "officieel" alleen nog maar een flintertje hart hebben. Nu krijgt ze best wel eens wat anders, maar als ik haar al af en toe wat anders geef en ze krijgt nog orgaan door het paardenvlees...dan wordt het teveel.
Aan de andere kant, dit vlees krijgt ze nu al een hele geruime tijd...."klopt op ongelakt hout"...en heeft nu al een jaar geen ontsteking meer gehad.
siempie73
3-sterren

Berichtdoor siempie73 » Wo 03 Nov 2010, 11:08

Jolanda vertelde dat haar honden geen last hebben van deze gemalen versie. Dat schijnen ze wel te hebben van alleen orgaan.
Dus wie weet valt het mee.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Wo 03 Nov 2010, 11:19

siempie73 schreef:Hoihoi,

In goed overleg met Chantal/ Jolanda lupa heb ik ipv paardenvlees snippers nu paardenvlees gemalen gehad.
Prima, geen probleem.

Toch net voor de securite even Jolanda gebeld of het gemalen spul ook alleen spiervlees is wat de snippers (neem ik aan ) zouden zijn.
Nu blijkt dat in de gemalen versie ook orgaan zit. Spiervlees met orgaan dus. Jolanda wist niet precies hoeveel orgaan.

Weet iemand de verhouding hiervan? Ik kom een beetje in de knoop met m'n menu, heb alles namelijk al voorverpakt pd (controlfreakje....)
Groetjes Simone

Als controlfreakje zou je dan beter altijd voor ongemalen kiezen :biggrin2:. Als een leverancier al niet weet hoeveel erin zit, dan kun je er als gebruiker dus weinig mee. Weten wat je voert = ongemalen kopen.
siempie73
3-sterren

Berichtdoor siempie73 » Wo 03 Nov 2010, 11:34

Angelique schreef:Als controlfreakje zou je dan beter altijd voor ongemalen kiezen :biggrin2:. Als een leverancier al niet weet hoeveel erin zit, dan kun je er als gebruiker dus weinig mee. Weten wat je voert = ongemalen kopen.

ga ik hierna ook zeker doen. Maar de bestelde snippers waren er niet. Als ik dit had geweten had ik het ook niet genomen, maar ja achteraf kijk je een koe......aldoende leert men, door schade en schande enz enz
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”