te weinig met dit menu

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

te weinig met dit menu

Berichtdoor Barfplaats

jara
4-sterren

te weinig met dit menu

Berichtdoor jara » Do 21 Okt 2010, 11:38

Geef nu een sinds afgelopen weekend het menu zoals vermeld in dit topic;
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 645.0.html

Nu valt ze zichtbaar af, dus 5% is te weinig.
Ik wil haar nu 6.5 tot 7% gaan geven maar ik heb hierbij de volgende vraag gesteld onder het topic (maar vermoed dat weinigen hem daaronder lezen dus vandaar dat ik m hier nog ff plaats (knippen/plakken, lekker makkelijk)..

Nu is mijn vraag of het zinvol is om de hoeveelheid qua vleesbot ook aan te passen. Procentueel is het evenredig te verdelen, maar ze krijgt dan wel meer bot binnen natuurlijk.....haar ontlasting is nu gewoon goed, stevig, eerder naar de harde kant, wel donker.
Ik denk er dus aan om dit qua gewicht gelijk te laten met wat ze nu krijgt maar juist wat meer spiervlees te gaan geven.

Zoals in begin al geschreven, Jara is een energieke Weimaraner van bijna 17 weken, nu zo'n 14 kilo. Menu wat ze krijgt is zoals beschreven. Ben er afgelopen zaterdag mee begonnen.

Graag jullie input Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door jara op Do 21 Okt 2010, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: te weinig met dit menu

Berichtdoor Mevroi Kruim » Do 21 Okt 2010, 12:08

Ik zou de percentages gewoon gelijk houden en niet minder vleesbot gaan geven. Als ze het met deze verhoudingen goed doet op minder doet ze het met dezelfde verhoudingen op meer wsch ook gewoon goed.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”