Welke vis niet?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Welke vis niet?

Berichtdoor Barfplaats

Liz
3-sterren

Welke vis niet?

Berichtdoor Liz » Wo 20 Okt 2010, 19:01

Sinds kort heb ik een hele aardige visboer gevonden, die zelf zijn vis schoonmaakt en wat over is bewaart voor mijn honden. Ik vind het helemaal geweldig van hem! Hele aardige man. Hij geeft me o.a. zalmkoppen en -staarten, maar ook bijvoorbeeld schol en andere vissoorten. Ik weet dat in witvis niet zoveel voedingsstoffen zitten, maar dat zou ik dan als tussendoortje kunnen geven, maar zijn er ook vissoorten die de honden absoluut niet mogen hebben en waar ik dus goed voor moet uitkijken?
lauraV
5-sterren

Re: Welke vis niet?

Berichtdoor lauraV » Wo 20 Okt 2010, 19:17

alle vissen kunnen in princype , alleen ff kijken voor scherpe en harde stekels/graten .
verder gewoon uitproberen  bij welke vis de hond zich lekker voelt ( dus geen diaree enz.)
Liz
3-sterren

Berichtdoor Liz » Wo 20 Okt 2010, 19:19

Ok, dat is fijn om te weten dat er in elk geval niks giftigs of schadelijks tussen kan zitten. Voor stekels of scherpe stukken let ik zeker op. Ben toch wel heel blij met mijn visboer :biggrin2:
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Wo 20 Okt 2010, 19:20

hier ligt makreel zwaar bij de dames op de maag  :-[
Liz
3-sterren

Berichtdoor Liz » Wo 20 Okt 2010, 19:38

Makreel kregen ze hier al regelmatig, dat gaat hier wel goed, alleen de beagle blieft het niet zo ::) Maar nu heb ik wat afwisseling voor haar^^.
TMG1961
5-sterren

Berichtdoor TMG1961 » Wo 20 Okt 2010, 20:17

Zo'n visboer moet je goed te vriend houden.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 20 Okt 2010, 20:41

Wit vis vinden ze hier vaak niet te eten. Maar, je kunt het op zich prima gebruiken (maximaal 1 keer per week op het menu zetten. Of, op een lage temperatuur drogen). Dus wijting, schol, etc. is wit vis. Niet te vaak geven omdat het niet zo rijk is aan voedingsstoffen, maar je kunt het geven. Vette vis zoals sardien, makreel, zalm, forel, is allemaal prima. Ik vind zelf knorhaan en rode poon niet geschikt. Die koppen zijn zo hard en stekelig, bleh!
Liz
3-sterren

Berichtdoor Liz » Wo 20 Okt 2010, 20:46

De witvis wilde ik inderdaad gaan drogen en gewoon af en toe als snack geven, ook voor de oppas, niet-barf hondjes hier ;)
De visboer hou ik zeker te vriend, ik heb hem ook op mijn website gezet, dan doe ik tenminste nog wat terug, want hij wilt niks voor de vis hebben.
Mogen de katten dit ook gewoon allemaal hebben? Ik heb vandaag een vleesmolen besteld, zodat ik zelf kvv kan gaan samenstellen voor hen. Heb de baasjes van de katten die hier voor langdurige oppas zitten ook op de hoogte gesteld van het feit dat ik de katten vers wil gaan voeren en die vonden het gelukkig ook prima!
**Jolanda**
5-sterren

Berichtdoor **Jolanda** » Wo 20 Okt 2010, 21:45

Tonijn is niet zo best ivm het kwik wat er in zit. Ik kleine mate kan het geen kwaad, maar ik zou niet 1 hele portie tonijn geven.
Tonijn kun je herkennen aan de donkere kleur ;)

Baarsachtigen (zeebaars bijv) hebben akelig harde en scherpe stekels in hun rugvin, die zou ik er wel even afknippen ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”