pup

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

pup

Berichtdoor Barfplaats

Taxi
1-ster

pup

Berichtdoor Taxi » Di 12 Okt 2010, 20:16

::) hey, ik voer men border collie vanaf +- 1 jaar oud barf, nu hebben we er een nieuwtje bij ( die ik gewoon barf) en volgens sommige bronnen groeit ze toch nie naar behoren , ze komt wel aan in gewicht en ze zet uit maar op haar knien zijn idd we duidelijk knobels te zien, ze is nu 3 mnd half .
De DA zei tegen men man dat dit  de groeischijven zijn die zich niet kunen ontwikelen  ? en we haar beter effe over zetten op puppy brok  ::)  iemand suggesties  ;)
hannabelgje
5-sterren

Re: pup

Berichtdoor hannabelgje » Di 12 Okt 2010, 20:36

Wat krijgt ze te eten?
Butch
4-sterren

Berichtdoor Butch » Di 12 Okt 2010, 21:03

Ik heb mijn berner sennen op barf grootgebracht, hij is ook op vers afgespeend en ik vond dat hij langzamer groeide, maar wel langer door groeide, dus uiteindelijk goed, heel gezond en mooi groot geworden is. Het langzamer groeien vind ik alleen maar goed, juist met brokken, helemaal met puppybrokken, hebben ze een ongelijkmatige, te snelle groei waardoor de gewrichten soms niet goed afgevormd worden. Ze groeien gewoon te snel dan. Ik denk dat juist brokken een bron zijn voor problemen in de groei.

Wat geef je hem precies? Misschien kan iemand zijn licht laten schijnen over je menu.
En wie zijn 'sommige bronnen'? Zijn dat mensen die er echt verstand van hebben of mensen die jouw pup vergelijken met pups die met brokken groot zijn gebracht?
Taxi
1-ster

Berichtdoor Taxi » Wo 13 Okt 2010, 20:35

Ik varieer heel veel, ze krijgt genoeg zeker 5 verschillende diesrsoorten ---  organen / vlees met been (karkas - nekken eventueel rib indien gepast-zacht genoeg vooor haar ) en spiervlees...

Maar iedereen ligt te kappen op haar dikke pootjes ( de knieschijven die je duidelijk ziet ), en dat ze precies wel niet hard groeit..

Zoals ik al begrepen heb is dit in dit barf principe zo , en heb ik er min of meer vertrouwen in.....
maar als de diernearts weer begint te preken dat ze niet genoeg kalk en fosfor binnen krijgt begin ik weer heel hard te twijfelen.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Wo 13 Okt 2010, 21:16

hier ook 2 opgegroeid met barf, zeker onze dolle neger bleef heel lang klein, hoor de buuf nog zeggen, groeit ie wel?
alles is goed gekomen!
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Wo 13 Okt 2010, 21:55

Ze groeien wat gelijkmatiger op barf.
Om zeker te weten of je pup genoeg binnen krijgt lijkt me toch handig dat je je menu hier plaatst.
Voornamelijk hoeveel % hij van alles krijgt.
Geef je ook vette vis en groente?

Heb je ook een foto van je pup  :)
Esther11
4-sterren

Berichtdoor Esther11 » Wo 13 Okt 2010, 22:11

Hier de laatste pup van de 4 honden geheel op barf opgegroeid en ze heeft niet van de groeispurten gehad zoals die andere 3 maar is gelijkmatig en langzamer gegroeid als de rest en nu bijna 2 jaar en keurig op hoogte en gewicht.
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Wo 13 Okt 2010, 23:24

Als je je menu hier plaatst kunnen we wat makkelijker met je meedenken  ;)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 14 Okt 2010, 08:08

Ja, ik ben ook wel benieuwd naar je menu.
Taxi
1-ster

Berichtdoor Taxi » Za 16 Okt 2010, 18:17

Ik voer heel erg gevoelsmatig  :-[ , ik kijk wat ze weegt , of ze genoeg bijkomt, probeer de percentages qua verhouding bot en vlees bij te houden en te respecteren  etc....
Ons Taxi gaat af en toe wel eens iets pikken van Pepsi en omgekeerd ook  ;D ,ik er geen zin in om ze aletwee appart te gaan voeren (met de nodige scenes)...
ik voelde me enkel opjegaagd door alweer de reacties van ... de dierenarts en op de hondenschool.
Vandaag zei men op de HS alweer dat ze weer flink veranderd was ...
Dus ik veronderstel dat de DA zoiets heeft van ik ken  het niet, ik vertrouw het niet...
Ik ben dus eigenlijk niet van plan om puppy brok bij te voeren, ze heeft dit nooit gekend + haar maag en darmstelsel is hier toch helemaal niet aan gewend... :rolleyes2:
Ik doe gewwon verde met wat ik nu doe  , ons Taxi nu 1enhalf jaar vaat er wel bij en blinkt gelijk een speigeltje  ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”