Barf en droogvoer

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Barf en droogvoer

Berichtdoor Barfplaats

mad_trapper
1-ster

Barf en droogvoer

Berichtdoor mad_trapper » Di 12 Okt 2010, 09:24

Vermits m'n 1,5-jarige teef al last heeft van tandsteen (hoektanden), maar m'n vriezer aan de kleine kant is, ga ik 2 dagen per week koeienpens en de andere dagen droogvoer geven. (tenzij ik vlees en karkassen vind bij een slager in de buurt)

Wat zijn hier de meningen over het geven van droogvoer afgewisseld met BARF ?
Ik weet uit ervaring dat het (meestal) geen probleem is, als je hond eraan gewend is, maar ik vermoed dat veel mensen daar anders over denken.
Dus laat maar horen :)
Laatst gewijzigd door mad_trapper op Di 12 Okt 2010, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Re: Barf en droogvoer

Berichtdoor Lizzy » Di 12 Okt 2010, 09:42

Met 2 dagen per week behaal je natuurlijk bij lange na niet de resultaten die je zou kunnen halen, zou je helemaal overschakelen. Maar goed, dat weet jij natuurlijk ook wel en verder is dat jouw keuze. En beter 2 dagen dan geen dag. Sommige honden hebben moeite met de overschakeling van brok naar barf en terug op die dagen. Andere niet. Kwestie van aankijken. Ik zou je wel aan willen raden nooit vleesbot en brok in 1 maaltijd te geven.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Di 12 Okt 2010, 13:33

mad_trapper schreef:Vermits m'n 1,5-jarige teef al last heeft van tandsteen (hoektanden), maar m'n vriezer aan de kleine kant is, ga ik 2 dagen per week koeienpens en de andere dagen droogvoer geven. (tenzij ik vlees en karkassen vind bij een slager in de buurt)

Wat zijn hier de meningen over het geven van droogvoer afgewisseld met BARF ?
Ik weet uit ervaring dat het (meestal) geen probleem is, als je hond eraan gewend is, maar ik vermoed dat veel mensen daar anders over denken.
Dus laat maar horen :)

Tussen brokdagen door pens geven zou geen probleem moeten geven, misschien poept ze wat dunner. Ik betwijfel of enkel pens voor een schoner gebit kan zorgen. De meeste honden slurpen namelijk een lap pens naar binnen alsof het een spaghettisliertje is. Daar komt geen tand of kies aan te pas  ::). Het is natuurlijk wel heel erg goed voor de darmflora. 2 dagen per week pens geven kan je overigens geen barf noemen.  ;)
Benjy en Misty
5-sterren

Berichtdoor Benjy en Misty » Di 12 Okt 2010, 20:50

Wanneer je geen ruimte hebt voor een vriezer of slechts beperkte ruimte hebt zou ik ervoor kiezen om over te gaan op Smuldier. Dit kun je halen bij de supermarkt dus hoef je geen grote hoeveelheden te kopen.  ;)
mad_trapper
1-ster

Berichtdoor mad_trapper » Wo 13 Okt 2010, 08:42

Ik woon 10km naast Brussel, de supermarkten hebben hier geen Carnibest.

In de Colruyt heb ik wel pakken van 3 kg rund+kalf gevonden.
2,5 euro / kg, gemaakt door Colruyt zelf.
Ik heb er een gekocht, maar ik betwijfel of het kwaliteit is.

Ik ga straks wel nog langs een slagerij in de buurt,...op hoop van zegen

1 keer per maand ga ik naar het slachthuis van anderlecht gaan.
Wat koop ik er het best? Iets waar ze ook haar hoektanden voor nodig heeft.
Laatst gewijzigd door mad_trapper op Wo 13 Okt 2010, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”