Ontlasting

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Ontlasting

Berichtdoor Barfplaats

Xada
5-sterren

Ontlasting

Berichtdoor Xada » Wo 06 Okt 2010, 15:55

Querida had gister keiharde ontlasting. Maar het was wel bruin van kleur. Mijn DA (geen voorstander van vers vlees) zegt dat het van de botten komt. Die zouden vocht aan het lichaam onttrekken. Maar als dat zo is, dan zou de ontlasting toch niet keihard zijn?
Querida wil niet lopen en als ik haar dwing wipt ze in zithouding een stukje naar voren. Ze heeft drie klisma's gehad, een soort olie in haar bek om het van binnenuit op gang te brengen. De keiharde ontlasting hebben we er met de hand uitgehaald. Ze is verder wel alert. Maar als ik met een vinger voel, is de ontlasting nu niet hard, maar het schuift nauwelijks op naar achteren. Ze eet en drinkt wel, maar heeft dus geen ontlasting en ook geen urine.
Wat zou dit kunnen zijn?
me and my boys
5-sterren

Re: Ontlasting

Berichtdoor me and my boys » Wo 06 Okt 2010, 16:31

wat heb je haar de dag ervoor gegeven?
geen urine, heel de dag niet gehad..?
pallas
5-sterren

Berichtdoor pallas » Wo 06 Okt 2010, 16:42

Ik zou ook wel willen weten hoe je menu eruit ziet en vooral welk soort bot zij gegeten heeft.

Als ze zo ernstig verstopt zit de komende dagen geen bot voeren alleen spiervlees en pens en kleine beetjes niet te veel.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 06 Okt 2010, 16:53

Ik ben benieuwd welke KVV je gegeven hebt en of je daarnaast ook nog wat anders hebt gevoerd. Want zo hard hoort ontlasting niet te zijn. En je dierenarts kletst onzin.
HDSI59
1-ster

Berichtdoor HDSI59 » Do 07 Okt 2010, 09:44

Ik heb geen ervaring met versvoeren. Wel weet ik dat Elvis toen hij steenharde ontlasting had ook problemen met zijn plassen had. Het een veroorzaakte het ander. Ik heb hem toen Psyllium vezels door zijn eten gegeven voor een betere ontlasting en Honingwater om zijn urinewegen te verzachten. heeft uitstekkend gewerkt.
Xada
5-sterren

Berichtdoor Xada » Wo 13 Okt 2010, 19:39

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik heb lange tijd zonder internet gezeten. Nu is het weer in orde, maar de provider heeft er drie dagen voor nodig gehad om te vinden waar de fout zat.
Querida is gelukkig weer opgeknapt. De dag ervoor had ze kalkoenvleugels gegeten. Dat is natuurlijk wel hard bot, maar geen enkele hond hier heeft er last van gehad. De kvv zijn worsten en geen vers vlees. Omdat vers vlees hier zo moeilijk te krijgen is doe ik die worsten ook voor 1 keer per week. Waarschijnlijk kan ik volgend jaar aan schapenvlees komen en ook mijn geit krijgt kleintjes en als daar een bokje bij zit moet die er volgend jaar ook aan geloven. Hoop dat een ander die dan slachten wil. Met een kip of een eend heb ik geen probleem om te slachten, maar een geit is toch iets anders.
We denken nu dat Querida last heeft gehad van een hipdisaster (? ik snapte het niet helemaal) of een heupdisplasie, maar niemand weet het zeker. Ook hebben we gedacht aan een hernia.
Van de ene dag op de andere kon ze niet meer lopen en iets aan haar achterlijf hebben. We hebben eerst drie dagen injecties in de spieren gegeven met twee soorten vitamines. Vitamine B schijnt de zenuwen te kunnen herstellen. Ook wou mijn DA foto's hebben met contrastvloeistof, maar dat kon alleen aan de universiteitsclinic. Hij heeft contact opgenomen met een collega daar die in die foto's geen heil zag en ook niet in een operatie. Dus eerst medicijnen. Na drie dagen is ze overgegaan op canidryl, 2 tabletten per dag en nu krijgt ze omnicondro (plantaardig middel voor artrose). Ze kan alleen nog niet hard lopen, maar gelukkig voor de rest een hele hoop. Zoals zelf opstaan, wandelen, de trap (4 treden) op en neer zonder problemen, persen als ze ontlasting heeft en urineert ook weer goed. Alleen moet ze weer leren dat ze dat buiten moet doen. Dus ik ben al heel blij en wat het nu geweest is weet eigenlijk niemand.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”