Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mouse
#1780830
In het kort de voorgeschiedenis van Mousse:
Sinds 3 weken zijn we de trotse eigenaren van mousse.
Mousse is nu bijna 15 weken oud.

Mousse is op de leeftijd van 10 weken door de fokker tijdens een huisbezoek acuut mee terug genomen/gekocht.
Hier bracht ze o.a minimaal 13 uur in de bench door, lag in haar eigen ontlasting ,kreeg veel te weinig te eten (2 x per dag een klein beetje) en voeding van zeer slechte kwaliteit, ook zat ze helemaal onder kleine onstekingsbultjes en haar vacht zat onder de schilfers.
Ondanks de voorlichting die hij had gegeven en de kennismakingsgesprekken die hij met deze mensen had gehad, vonden deze mensen dat ze goed bezig waren.
Ze vonden mousse erg druk, hun andere hond kon niet met de pup overweg (nadat hij zou hebben gebeten, zouden de bultjes zijn ontstaan)en ze had net een nieuwe baan gevonden toen Mousse bij hun in huis kwam.
Dus ze vonden de manier waarop ze met Mousse omgingen heel normaal.

Onze vorige hond (is inmiddels overleden) kwam bij deze fokker vandaan, het wist hoe wij met dieren omgingen en dat we al enige tijd opzoek waren naar een nieuw gezinslid.
Zo is Mousse bij ons gekomen.

Wat is er gedaan :
Mousse is bij de fokker alweer terug gezet op KVV en barf.
Er zijn diverse keren afkrabsels genomen, om te testen op mijten,schimmels etc. (daar is iedere x niets uitgekomen).
Ze is behandeld met een advocate pipet en weer ontwormd.
Daarnaast zijn haar spieren al wat sterker geworden (die waren door bijna hele dagen in de bench liggen erg verslapt) en zijn we langzaam bezig dit verder te verbeteren ,de angst in huis wordt ook stapje voor stapje minder. We geven haar de tijd om alles beetje voor beetje te ontdekken.
Ondanks wat ze heeft mee gemaakt is ze gelukkig dol op andere mensen en honden.

Het probleem:
Haar vachtje is op de ruglijn is nog er dun.
De onstekingenbultjes zaten voornamelijk op haar kopje, hals, oortjes en ruglijn.
Ze heeft al een heel stuk minder bultjes en jeuk, ze zat helemaal onder.
En er komen eigenlijk nog steeds een paar kleine onstekingsbultjes bij, deze zitten v.n bovenop haar hoofdje en oortjes.
De bultjes zijn heel klein en lijken op kleine muggenbultjes, als ze verdwijnen dan blijft er een kaal plekje in de vacht over (op de oude plekkjes zit nog geen haar)
Ze heeft er volgens mij ook hele lichte jeuk aan, ze krabt af en toe.
Geen rode huid.
Ze heeft overgens geen last meer van schilfers
Mijn dierenarts en de dierenarts van de fokker sluiten beide mijten, schimmel, voerallergie (daar zou het volgens de d.a niet op lijken, ik ben hier zelf ook niet bekend mee )etc uit en adviseren eigenlijk weer een antibiotica kuur, dit keer van 3 weken!!!
Ik vind dat veel te veel voor een kleine pup en ben dan bang dat haar weerstand helemaal weg is.
Wat is jullie mening hierover en hebben jullie nog tips wat ik haar het beste naast Barf kan geven (ze krijgt geen KVV meer)?
Zou dit iets dan toch te maken hebben met het ongiften (brok naar barf)? ik twijfel (maar ben dan ook zeker geen expert) omdat ze deze bultjes ook al had toen ze op brok zat en nu nog nieuwe bultjes krijgt naar 5 weken barf....

B.v.d

Groetjes Sanne
Laatst gewijzigd door mouse op wo 06 okt 2010, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *loes*
#1780847
vis of algenolie, omega 3 dus.
En probiotica om de weerstand op te krikken, hoor ook goede verhalen over zilverwater, een natuurlijk anti bioticum, maar weet niet of dat voor een pup ook kan, de deskundigen meldden zich zo wel  :-*
Fijn dat de pup daar weg is en bij jullie mocht komen wonen, heel veel plezier met der  :-* :-*
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1780880
poeh , 3 weken AB voor zo een hummeltje zou ik ook wel erg veel vinden , wie weet is het later overgevoelig op de darmpjes.....
persoonlijk zou ik zelf doorgaan op barf ( zet ff je barfmenu op t forum , kunnen we t ff bekijken  ;) ) samen met vis/algolie  ondersteund met probiotica
Door mouse
#1780908
*Loes* en LauraV, heel erg bedankt voor jullie reactie's, zalmolie krijgt ze sinds enkele weken al extra bij haar voeding (sorry dit heb ik niet vermeld in mijn topic).
Probiotica mag dat van A.Vogel zijn (Dit is wel de poeder en in 1 sachet zit 3 gram) ?
Deze heb ik vorige week voor mezelf gekocht, of kan ik beter andere bestellen?
Mocht deze wel geschikt zijn, de dosering voor een baby aanhouden (1/2 sachet) en hoelang zou het beste zijn om dit aan Mousse te geven?

Over zilverwater heb ik ook veel goede verhalen gelezen, dus ik hoop dat de deskundigen kunnen vertelen of een pup dit ook mag ?

Ik zal vanavond even het barfmenu op het forum plaatsen, is altijd fijn om jullie mening daar over te horen.  :)

Bedankt!
Door nikèdog2000
#1780946
zielig hoor zoals ze een pup behandelen
gelukkig zit ze bij jou goed
ik zal absoluut geen ab geven
maar probiotica hoeveel weet ik niet
als je hondje jeuk heeft dan kun je teetreeolie verdunnen 1 op 10ml
dat kun je het beste in een sprayflesje doen
en dat op de plekjes sprayen
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1781376
t klinkt als wat kiek had toen ik haar kreeg..
bultjes die jeuken en waar uiteindelijk pus en bloed uitkwam..
alsof t pukkels waren..
in haar geval was dat dus wél voedselovergevoeligheid..
het heeft heel lang geduurd eer die echt wegbleven en af en toe krijgt ze ze nog..
vaak omdat ze dan iets krijgt waar ze niet goed tegen kan.. foute dingen dus.. zoals avondeten van sano..
zoals pasta of een gebakken aardappeltje..
meestal is dat niet zo veel maar soms eet sano nog minder dan weinig en ineens krijgt kiek daar dan last van.

ik zou dus geen ab geven maar gewoon goed voer en dan afwachten of het verminderd..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door