propolis

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

propolis

Berichtdoor Barfplaats

Veerle-scrappyToo
5-sterren

propolis

Berichtdoor Veerle-scrappyToo » Wo 06 Okt 2010, 09:34

Toen ik gisteren nog wat meer informatie aan het opzoeken was kwam ik op informatie van propolis uit.  Ons Nena regaeert héél goed op de propoliszalf die ik soms gebruik om wondjes bij haar te verzorgen of blaasjes.  Maar nu zag ik dat je dat ook in druppelvorm kan kopen en wat ik nog interessanter vond om te lezen: "Werkt tegen allergieën. Er is een bio-flavonoïde in propolis dat de histamine in het bloed doet dalen. Histamine is verantwoordelijk voor allergiereacties. "
Is er iemand die hier meer over weet?  Zoals misschien nog geweten zijn we der achter gekomen dat Nena allergisch is voor grasachtigen , huisstofmijt en vlo in die volgorde.  ze krijgt nu wel al de Puur pollen maar omdat ze zo goed op de propoliszalf reageert zou ik wel durven proberen om er ook propolis in druppelvorm bij te geven als dat zinnetje inderdaad zou kloppen.  En kan dat dan onschadelijk langere tijd gebruikt worden, mag die histamine zolang onderdrukt worden??

Iemand die het al geprobeerd heeft, die resultaten heeft ...alle informatie is welkom.
Veerle-scrappyToo
5-sterren

Re: propolis

Berichtdoor Veerle-scrappyToo » Vr 08 Okt 2010, 12:28

Niemand die kan bevestigen of ontkennen?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 08 Okt 2010, 12:32

Ik kan het helaas niet bevestigen. Ik weet alleen dat ik tot dusver echt goede resultaten heb bereikt met het verhogen van de weerstand met propolis. Ik ga het voortaan ook als ontwormer gebruiken maar daarvan kan ik je de resultaten nog niet mededelen... Ik zou het gewoon proberen!
Papalou
5-sterren

Berichtdoor Papalou » Do 18 Nov 2010, 10:20

Hoi!

Vanuit mijn kruidenboekjes weet ik dat oa duizendblad en kamille ook deze eigenschappen hebben. Echter, wat ze doen is de ONTSTEKING VERLICHTEN! Bij een allergische reactie wordt er histamine geproduceerd, wat leidt tot ontstekingen en jek. Duizendblad en kamille bevatten anti-histaminica en verlichten daardoor de ontsteking, maar lossen de allergie niet op, het probleem is nl de histamine die agv een reactie geproduceerd wordt! Propolis doet volgens mij hetzelfde!

Groet, Manon
Veerle-scrappyToo
5-sterren

Berichtdoor Veerle-scrappyToo » Do 18 Nov 2010, 18:19

Ik ben me er natuurlijkv an bewust dat de allergie niet weg gaat door de propolis maar als ze al minder klachten zou krijgen door haar allergie zou ik al heel blij zijn.  wat ik me nu wel afvraag...je schrijft dat je in je boekje leest dat het eigenijk een "natuurlijk anti histamine" is ( ten minste zo begrijp ik het toch) maar van anti histamines wordt gezegd dat het wel gaat bij mensen maar niet werkt bij dieren.  Werken volgens jou deze wel bij dieren?

't heeft een tijdje geduurd voor de druppelvorm terug op voorraad was hier in onze winkel en ik ben er in elk geval wel mee begonnen.  Haar pootjes blijven maar rood zien en elke keer we ze bijna genezen krijgen likt ze ze wel weel open...  Nu dus propolis inwendig en uitwendig.  En in druppelvorm want dat is blijkbaar nog ietsjes sterker dan de zalf.
saluki
4-sterren

Berichtdoor saluki » Zo 05 Dec 2010, 12:50

Of het voor allergieën werkt weet ik niet maar de tinctuur en capsules gebruik ik regelmatig o.a voor koortsblaren en als ik last van mijn maag heb. helpt prima.
Ik heb het ook gegeven aan een hond die vreselijk last had van diarree dat was heel snel over! het reinigt het lichaam.
Veerle-scrappyToo
5-sterren

Berichtdoor Veerle-scrappyToo » Vr 10 Dec 2010, 09:44

Nog een vraagje over de propolis...hoe lang mag je dat eigenlijk blijven geven inwendig? 
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”